Az OST 2017. tavaszi-nyári kollekciója

2017. június 06.
Az OST egy meglepően új párosításokat kínáló, úttörő divatmárka, amelyre érdemes odafigyelni: a kelet-európai identitást helyezi nemzetközi összefüggésbe.

Egyre több divatérzékeny ember menekül a mainstream divatirányzatok uniformisából, ahogy a divat esztétikája is elfordul napjainkban az unalomig ismételt instagram-tökéletességtől. Mára Magyarországon is egyre erősebb az igény a valódi kreativitásra és a szellemi értéket képviselő darabokra. Erre az igényre keres választ az OST márkán keresztül a fiatal tervezőpáros, Lantos Olivér és Sasvári Áron, kelet-európai identitásukra tudatosan építve.

Míg a divat eredetileg az önkifejezés eszköze lehetne, a legtöbben nem élnek ezzel a szabadsággal. Az öltözködési konvenciókba és a mainstream unalmába rekedve az emberek inkább a divat által generált közeg szociális biztonságát élvezik. A szocializmusra emlékeztet ez: mindenki ellene van és szeretené a saját egyéniségét képviselni, de mindenki élvezi a rendszer biztonságát. A tökéletesített szépség fogalma egyre unalmasabban hat vizuálisan túltelített korunkban. Így válik érdekessé ami különös és aminek üzenete van.

„Kell, hogy legyen mondandód – mondja Lantos Olivér, az OST egyik tervezője. – Szeretem valóban belevinni az véleményemet a kollekcióinkba, úgy gondolom, ez az, amitől hosszú távon ömagunkat tudjuk képviselni. Csak akkor lehetnek erősek a munkáink, ha visszatükrözik, amit a világban látunk, vagy ahonnan jövünk. Ami csak szép, ma már nem mond sokat. Van bennünk egy erős kettősség is, ami sokszor humorban jelenik meg. Jó példa erre a 2017-es tavaszi kollekció „I want to remain misterious” feliratú pulóvere. Magával a „Misztikus akarok maradni” jelentéssel tudok azonosulni, de egyébként groteszk módon a mondatot egy Kiszel Tünde interjúból emeltük ki.”

Jellemzően a kortárs divat és a streetwear elegye adja az OST darabok karakterét. Sokszor ellentmondó stíluselemek keverednek: klasszkus sportruházat, hagyományos szabászat, munkaruházat vegyül popkultúrális elemekkel. Ez az érdekes, kontrasztos sokféleség adja a brand friss stílusát. A márka kollekciói egyértelműen mai, progresszív közegben elevenítik meg a 80-as 90-es évek kelet-európai hangulatát.

„A tervezésnél az motivál bennünket, hogy azoknak az embereknek készítsünk ruhákat, akik nem akarnak kompromisszumot kötni az öltözködési normákkal, hanem nyitottak az újdonságra és nem riadnak vissza a szokatlantól. Erre ad inspirációt az a kelet-európai közeg, ahol felnőttünk, és ahol szükségből a legfurcsább kombinációk leheségesek – mondja Sasvári Áron, a márka másik tervezője. – Úgy fogalmaznék, hogy ami egyszerre lehetséges egy sofiai piacon és egy párizsi utcán, az az OST.”

A lookbookért kattints a képre!


Kapcsolat: www.ostclothing.com

OST: Lantos Olivér & Sasvári Áron
Fotó: Szombat Éva
Smink: Keserű Barbara
Haj: Telenkó Ábel (Close)
Modell: Hegedűs Boglárka (ICON) ; Werner Márk ; Földi Petra ; Telenkó Ábel