Riporter 2017. január 6.

A Tesco egységesítette a borotvák árát, így harcolnak a pink tax ellen

A női termékek igazságtalanul magas árazása ellen lépett fel a brit Tesco, azzal, hogy egységesítették a pink tax szimbólumának számító rózsaszín borotvák és a férfiaknak szánt borotvák árát.

2016-os júniusi lapszámunkban mi is írtunk a pink tax-ként emlegetett, női termékek rovására történő árdiszkriminációról, vagyis, hogy a nőknek szánt termékeket jóval magasabbra árazzák, mint az ugyanolyan (vagy nagyon hasonló) férfi holmikat. Ennek egyik legszemléletesebb példája az eldobható borotvák esete, mivel a rózsaszín (tehát nőknek szánt) borotvák valamiért sokkal drágábbak, mint a tökéletesen ugyanolyan, csak más színű (kék, zöld, vagy barna) darabok.

Fotó: Profimedia - Red Dot

A brit Tesco most ez ellen harcolva egységesítette az eldobható borotvák árát: a korábban egy fontért árusított 5 darabos nőiborotva-csomag eddig kétszer annyiba került, mint a férfiaknak szánt azonos kiszerelésű borotvaszett – ezek most már egységesen, az olcsóbb árhoz igazítva kaphatóak. A lépés mindenképpen példaértékű, de amíg nem követi az összes cég a jó példát, nagyon fontos, hogy fogyasztóként mi is tudatosan döntsünk, és ne dőljünk be az indokolatlanul drágább, rózsaszínre festett termékeknek, ha a „férfias” valójában ugyanúgy megfelel számunkra.

  • Szerző(k):
  • KD

Galéria