Riporter 2017. július 27.

Betiltanák a mosógéppel és piszkos tányérral bénázó férfiakat ábrázoló reklámokat

Nem lesz többé porszívóval ügyetlenkedő férfi és elnéző mosollyal mindent feltakarító anyuka a reklámokban a brit reklámokat felügyelő hivatal rendelkezése szerint.

Véget vetne a nemi sztereotípiák ábrázolásának a reklámok felügyeletéért felelős Advertising Standards Agency (ASA), ugyanis szerintük rendkívül károsak lehetnek az ilyeneket promotáló hirdetések. Valószínűleg mindenki jól tudja, milyen reklámokra kell gondolni: az apuka szerencsétlenkedik a porszívóval, összepiszkolja a ruhákat, a gyerekek őrjöngenek, mire megjelenik az otthon istennője, az Anyuka, aki – valamilyen csodás termék segítségével – egy elnéző mosoly kíséretében azonnal rendet teremt a házban. És mindenki boldog lesz!

Fotó: Profimedia - Red Dot

A jelentés szerint a problémás sztereotípiák alatt egészen pontosan ilyesmikre kell gondolni:

  • Reklámok, melyekben a család hatalmas felfordulást csinál, és a nő egyedüli feladata, ennek feltakarítása.
  • Reklámok, melyek azt sugallják, hogy egy bizonyos tevékenység nem való fiúknak, mert sztereotíp módon lányokhoz asszociálódik és vice-versa.
  • Reklámok, melyekben a férfi „próbálkozik, de elbukik”, mikor egyszerű gyerekneveléssel vagy háztartással kapcsolatos feladatokat kell ellátnia.

A szöveg összesen hat különböző nemi sztereotípiákat erősítő ábrázolási módot említ, illtve a szexualizálást és a tárgyiasítást is ide sorolja. Az ASA ügyvezető igazgatója, Guy Parker azt mondta egy nyilatkozatában: „Azok az ábrázolási módok, amelyek az idejétmúlt és sztereotíp nemi szerepeket építik újra, káros hatással lehetnek a társadalom bizonyos tagjaira.”

Mashable

  • Szerző(k):
  • KD

Galéria