Három magyar divattervezőt díjaztak New Yorkban

2017. június 14.
A New York-i Bulletin Sohoban jelentették be a 2017-es Société Fashion Accelerator Program hat résztvevőjét a hétvégén. A győztesek között három magyar designer is szerepel: a Grandpa férfi divatmárka tervezője, Nagy Annamari, illetve Szegedi Kata és Tomcsányi Dóri, akik saját márkáikkal a hazai piac meghatározó szereplői.

A magyar tehetségeken kívül a Bodymaps nevű lengyel, illetve a Jiri Kalfar és a Laformela nevű cseh márkák képviselői vehetnek részt az egyéves mentorprogramban.

A Société Fashion Accelerator Program a 2017 őszén Budapesten nyitó Société Ház egyik kiemelt kezdeményezése, küldetése a közép-európai divatközösség építése a tehetségek támogatásával. Az egyéves program személyre szabott üzleti tanácsadást kínál a régió hat kiválasztott tervezőcsapata számára, és segítséget nyújt a nemzetközi piacokon való érvényesüléshez. A nyerteseket 12 shortlistes tervező közül választotta ki New Yorkban egy szakértőkből álló zsűri, név szerint Eddie Mullon (a Fashion GPS alapító vezérigazgatója, a Launchmetrics elnöke), Frederic Pinet (divatfotós), Stephanie Kirtley (az ORDRE US divatigazgatója), Lisa Smilor (a CFDA alelnöke), Mark Tevis (a Daily Front Row újságírója) és Martyna Panczak (a Société Fashion vezetője).

„A győzteseknél három tényező szerencsés együttállásáról beszélhetünk: kreatív design, erős, bővíthető üzleti koncepció és színes egyéniség. Olyan tervezőket kerestünk, akiknek határozott elképzelésük van a jövőbeli fejlődésükről és olyan termékeik, amelyek művészi háttere és piacképessége tökéletes egyensúlyban van. Minden esetben azt a kérdést tettük fel magunknak, hogy mely designerek tudnának a leginkább élni a program adta lehetőségekkel. Véleményünk szerint a hat kiválasztott márka felel meg leginkább ezeknek a szempontoknak” – mondta Martyna Panczak, a Société Fashion vezetője.


Tomcsányi Dóri (fotó: Erdőháti Áron)

Tomcsányi Dóri a következőképpen mesélt a döntés után: „A márka pont egy olyan stádiumban van, amikor a továbblépéshez szükségünk van nemzetközi expertek szakértelmére, ezért nagyon örülünk a lehetőségnek, izgatottan várjuk a közös munkát”. A mentorok a következő egy évben márkaépítési, üzletviteli, -fejlesztési tanácsokkal látják el a kiválasztott tervezőket, de a kreatív folyamatokba nem szólnak bele. „Sajnos a hazai divatszektor nagyon telített, sokkal több márka van, mint ahány szakember. Ezért egy ilyen lehetőség nagy ugrás lehet egy brand életében, hiszen alkalom nyílik a nemzetközi márkaépítésre. A kis és közepes divatmárkák sikeressége pedig a régió érdeke is – mondta Tomcsányi Dóri, aki a jövőbeli terveiről is mesélt. – A következő szezonban a kötött és farmer termékeink arányát szeretnék növelni, a printek pedig még nagyobb hangsúlyt kapnak. A cél egy igazi Tomcsányi kollekció megalkotása, melynek minden darabjáról felismerhető a márka.”

A hat kiválasztott tervező mellett a Rienne Creations (HUN), az Odivi (CZ), a Michael Hekmat (PL), az INQ (HUN), a Jurekka (HUN) és a Buffet (SK) nevű márkák mérettettek meg. A tervezők darabjai június 23-ig elérhetőek a Société Pop Up Store-ban, amely New York egyik legfelkapottabb üzletében, a Bulletin Sohoban található.