Interjú fotópályázatunk II. helyezettjével, Kállai Mártonnal

2019. április 28.
Az idei évben a Marie Claire azokat a profi és amatőr fotósorozatokat zsűrizte, melyek a résztvevők saját szabadságukhoz fűződő viszonyukat tükrözik. Az Allee-ban megrendezett kiállítás dobogósaival készítettünk interjút a szabadságról és a nyertes sorozatok kulisszatitkairól, szimbolikájáról.

 Mi a személyes szabadságod?

Fotóriporterként dolgozom, de a pályázatra egy hobbianyaggal jelentkeztem. A munkámban az a szabadság, hogy úgy valósíthatok meg egy anyagot, amiben az én egyedi elképzelésem abszolút felszínre kerülhet. Általánosan pedig az a szabadság, hogy azzal foglalkozhatok, amit szeretek és nem korlátoznak ebben mások.

Mi inspirálta a galambos sorozatodat?

Ezt a sorozatot néhány éve készítettem egy monori szegénytelepen. A galambászat már régebb óta érdekel engem, –egy munka kapcsán voltam először a fotósorozat helyszínén, majd többször visszamentem a telepi emberekhez és a galambokat fotózni. A galamb és a madárlét önmagában is a szabadság jelképe, azoknak az nehéz anyagi körülmények között élő embereknek pedig, akik a galambászattal foglalkoznak, óriási szabadságot jelenthet a galambröptetés.

Hány fotóból áll a teljes sorozat és mi alapján szűkítetted le őket ötre?

10-15 fotó alkotja a teljes sorozatot. Nem volt egyszerű ezeket leredukálni. A repülés és az elvágyódás adja meg az ívet ennek az öt képnek. Érdekesség, hogy az ötödik kép kilép az ember perspektívájából hogy a galamb nézőpontjából is bemutassa a repülést.

Izgalmas technikai kihívás lehetett ezt elkészíteni!

Igen, amikor ez készült, még a drónok sem voltak ennyire népszerűek. Megkértem egy pilóta ismerősömet, hogy körözzünk a terület felett, így készült a madár szemszögét bemutató kép. Egyébként ez egyáltalán nem volt könnyű menet, mert a monori légtér védett, még Ferihegy is odaszólt nekünk egyszer, hogy gyorsan húzzunk el területről. (nevet)

Ha még nem láttátok a kiállítást az Allee-ban, május 2-ig megtehetitek!