A kézművesek előtt tiszteleg a Dior

2020. július 30.
A divat nemcsak értéket teremt, de a gondolkodásunkra is hatással van. Pont ez volt a célja a Dior divatház kreatív igazgatójának, miközben a legújabb cruise kollekciót készítette.

Bár a koronavírus komoly hatással volt a legnagyobb divatházakra, a kreatív műhelyekben nem állt meg az élet, mindenki megtalálta a módját, hogy biztonságos formában prezentálja legújabb alkotásait. A Dior a legújabb cruise kollekcióját például az olaszországi Puglia tartományban található Leccében mutatta be, amin a meghívott vendégek zöme ugyan nem tudott részt venni, a helyiek boldogan betöltötték az üresen maradt helyeket – miközben a digitális csatornákon keresztül több mint 20 millióan voltak kíváncsiak a show-ra. A bemutató abszolút főszereplői a régió őshonos kézművesei voltak, akik a karantén ellenére sem tették le a munkát. Nekik köszönhetően születhettek meg a ’90-es éveket idéző szettek.

„A divatnak kényelmesnek kell lenni – ez a DNS-em része” – nyilatkozta Maria Grazia Chiuri, a divatház kreatív igazgatója, akinek édesapja a déli olaszországi régióból, Pugliából származik, így nem véletlen, hogy célkitűzései közé tartozik a helyiek támogatása. „Fontos, hogy az itt élő emberek megértsék hagyományaik értékét. Valószínűleg a legfontosabb dolog, amit a Dior divatháznál töltött négy évem során megtanultam, hogy a párizsiak nagyon büszkék a hagyományaikra, a divat a kulturális örökségük része. Olaszországban nem ez a hozzáállás, ami valószínűleg azért alakult így, mert ezeket a kézműves hagyományokat a nők az otthonaikban készítik, és azt kreatív érték helyett amolyan háztartási munkának tartják. Nem tulajdonítanak neki értéket. Nem ünneplik. Remélem, hogy ezzel a bemutatóval elkezdenek másképp gondolkodni majd.”

Kattints a képre, és nézd meg a kollekciót!

Dior cruise kollekció

36 fotó megtekintése

Ha lemaradtál róla, kattints a képre, és nézd meg a Dior legújabb haute couture kollekcióját!

Dior haute couture

36 fotó megtekintése

Fotók: Dior

Ezt már olvastad?