5 reggeli szokás, ami miatt hízol

2018. december 17. |
Central Médiacsoport Zrt.

Nem is gondolnád, milyen apróságok miatt szedsz fel havi több centit - mindezt ráadásul észrevétlenül. Ezt a pár napindító szokást mindenképpen kerüld el, ha fogyni szeretnél.

Fotó: Unsplash.com

1.  HA TÚL SOKAT ALSZOL

Az már köztudott, hogy a kevesebb, mint 7 óra alvás hosszútávon egészségrontó hatásokkal bír (többek között hízáshoz vezethet), azonban egy új kutatás szerint az is baj, ha túl sokat alszol! A napi több, mint 10 órát henyélők magasabb BMI indexszel rendelkeznek, mint a 7-9 órát alvó társaik, ezért minden bizonnyal kövérebbek is az átlagnál. Ha viszont átlagosan 7,5 órát alszol naponta, a lehető legjobb formában vagy, ugyanis ez a tökéletes alvási idő egy 20-50 közötti egészséges állapotban lévő felnőtt nőnek.

2.  HA SÖTÉTBEN KÉSZÜLŐDSZ

Korán kelsz és a munkában is ott kell lenned már 8 óra előtt? Minden bizonnyal kihagyod a napsugarak fogyasztó hatását. Igen, jól olvastad! Egy amerikai felmérés szerint azok, akik legalább 20-30 percet töltöttek a munkába indulás előtt a napfényen, alacsonyabb BMI indexszel és kevesebb kilogrammal rendelkeztek, mint a korábban kelő társaik. Ez valószínűleg azért van, mert a testünk több zsírt éget világos fényben, sötétben viszont lelassul az anyagcsere. (Tudtad? A konditermek többek között ezért vannak tele lámpákkal, égőkkel és spotlightokkal!).

3. HA NEM VETED BE AZ ÁGYAD

A Nemzetközi Alvászavarokkal foglalkozó alapítvány (NSF) kimutatta, hogy azok, akik reggelente bevetik az ágyukat, 19%-kal vékonyabbak, mint azok, akik ezt a tevékenységet elmulasztják. Sőt, ezek az emberek jobb alvókával is rendelkeznek. A kutatás hatásosságát persze nem maga a cselekmény (az ágy bevetése) bizonyítja, hanem az, hogy reggelente akár +5-10 perc aktív mozgás is nagy szerepet játszik az anyagcsere beindításában.

4.  HA NEM REGGEL MÉRED MEG A TESTSÚLYOD

Csak azoknak ajánljuk, akik aktív diétán vannak; semmiképpen sem hosszútávra! De tény, hogy a súlyunk reggelente a legalacsonyabb, ezért ilyenkor érdemes mérlegre állni. Hogy miért? Az éjjeli vízveszteség miatt. A Cornelli Egyetem professzorai szerint a kedvező testsúly láttán az embereknek még nagyobb kedvük lesz fogyókúrázni, ezért a diétájuk is hatásosabb és tartósabb lesz, mint azoknak, akik esténként mérik meg magukat.

5. HA KIHAGYOD A REGGELIT

Ennél rosszabbat nem is csinálhatnál a testeddel! Ahelyett, hogy izmot építenél magadra, az elraktározott zsírsejtjeidből próbál energiát felvenni a tested, amit persze az első étkezésnél egyből megdupláz a szervezeted. Ugye mennyire butaság kihagyni a reggelit? Ez a nap legfontosabb étkezése (már csak a vércukor megfelelő karbantartása miatt is), ezért egyél bőséges, fehérjedús és tápláló ételeket!

További hasznos tippekért kattints a WellnessCafé oldalára!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Több fát és madarat – de hogyan? Aszalós Réka

Több fát és madarat – de hogyan?

Pöfögés a dugóban: szűrjük meg a levegőt! dugó

Pöfögés a dugóban: szűrjük meg a levegőt!