2019. január 01. | marieclaire.hu

4 újévi fogadalom a mentális egészségért

Az újévi fogadalmak szinte mindig a fogyásról vagy úgy általában az egészségesebb életmódról szólnak, miközben mentális egészségünkre még mindig nagyon kevés figyelmet fordítunk. Fogadd meg az alábbiakat, ha a lelki épségeddel is törődnél!


Fotó: Unsplash.com

Kevesebb közösségi média

Már mi is írtunk a közösségi médiából menekülni vágyók hullámáról, és arról, mennyire káros az egészségünkre a túlzásba vitt Facebook- vagy Instagram-használat. Valószínűleg túlságosan nagy falat lenne a teljes közösségimédia-mentesség megfogadása, ezért már az is szuper lehet, ha 2019-ben megpróbáljuk korlátozni a használatunkat. Legyenek szabályaink a mobilozásra (például, hogy a hálószobába már ne vigyük be este, vagy hogy a tömegközlekedésen inkább olvassunk) és csökkentsük a neten töltött napi időt is.

Kapcsolati háló

Az első fogadalommal összhangban megpróbálhatjuk erősíteni a baráti kapcsolatainkat – persze szigorúan élőben, nem a Messengeren keresztül! A stabil, megbízható baráti kör többet érhet a legmenőbb orvosi gárdánál, pláne, ha közösen megbeszéljük, hogy minden héten küldünk egymásnak támogató, kedves üzeneteket és ügyelünk rá, hogy mindig hívjuk a másikat és időt szakítunk a személyes találkozókra is. A magány mára túlzás nélkül emberéleteket követelő népbetegség lett, ideje felvenni ellene a harcot!

Meditálj!

Kismillió cikket olvashattunk a meditáció fontosságáról és hasznosságáról, de talán még mindig azt gondoljuk, hogy nem nekünk való az ilyesmi. Az új év tökéletes alkalom lehet rá, hogy mégis adjunk egy esélyt a meditálásnak vagy a jógának, hátha rájövünk, hogy a keleti spiritualitásról élő sztereotípiáink tévesek. A meditációs technikák elsajátítása egyáltalán nem könnyű feladat, de ha sikerül kitisztítani az elménket, meglátjuk majd, mennyire megérte megpróbálkozni vele!

A varázserejű ‘nem’

Azt hinnénk, nemet mondani nem nagy kunszt, aztán mégis belecsúszunk azokba a helyzetekbe, amikor akaratlanul is igeneket hajtogatunk, és mire észbe kapunk, máris betemettük magunkat egy halom kellemetlen feladattal. Az állandó igenlés mögött megfelelési kényszer, teljesítményszorongás állhat, így ha megtanulunk nemet mondani, nemcsak asszertívebbek, de sokkal kiegyensúlyozottabbak és boldogabbak is lehetünk. Arról nem is beszélve, hogy így felszabadul egy rakás szabadidőnk is, amiben foglalkozhatunk személyes fejlődésünkkel és lelki egészségünk további ápolásával.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Hogyan segítsük a párunkat, ha felsővezető? 5 tipp a szakembertől felsővezető

Hogyan segítsük a párunkat, ha felsővezető? 5 tipp a szakembertől