Az egyik leghíresebb divatblogger vagy, aki jelenleg térképészetből PhD-zik. Mesélj erről az oldaladról is, milyen sikereket értél el a „fő” szakmádban?
Jelenleg a doktorim utolsó lépésnél, a disszertációm megírásánál tartok. Öt év folyamatos kutatás és mindennapi rajzolás eredményeként, a gyengénlátó diákoknak elkészült egy – a világon egyedülálló-, ötvenhat oldalas iskolai földrajz atlasz. Először el sem hittem, mikor a kutatási projektemmel meghívtak Párizsba, a Térképészeti Világ Konferenciára, ahol a téma legnagyobb tudósai előtt, a világ összes országból ketten tartottunk előadást. A legjobb érzés mégis az volt, mikor az atlasz már forgalomba került és eljutott a látássérült gyerekekhez.
Találkoztál is a gyerekekkel?
A Gyengénlátók Általános Iskolájának évzáró ünnepségén találkoztam velük, ahol húsz darab atlaszt adtunk át. Mikor láttam az örömet az arcukon, úgy éreztem, hogy nincs annál csodálatosabb dolog, mint másoknak segíteni. De a tesztelési időszakban is rengeteget konzultáltam a gyerekekkel, és nagyon sok szeretettet kaptam tőlük. Szerencsés vagyok, hogy átélhettem azokat a különleges éveket. Mindig hálás leszek a professzoromnak, Dr. Jesus Reyes Nuneznak, hogy végig mellettem állt, és támogatott ebben a szép küldetésben.
Hogy jött a képbe a divat és a blogolás?
Mindig is imádtam a divatot, a fotózást és vásárlást. Miután végeztem a kutatási projekttel, kineveztek a Cartographia Tankönyvkiadónál kereskedelmi és marketing vezetőnek. Több mint tíz ember tartozott hozzám, nagy felelősség volt. Ebben az időben olvastam a Marie Claire magazinban a bloggerekről, és még aznap elhatároztam, hogy én is az akarok lenni. Érdekes a sors, hogy most pont annak a magazinnak fogok írni, amelyik meghatározta az utamat. Hiszek a jelekben és a sorsszerűségben. A blogot az első pillanattól kezdve tudatosan építem, és azóta nem telik el nap, hogy ne foglalkozzam vele. Vallom, hogy a kitartás, a szorgalom és a sok munka mindig meghozza az eredményét.
A képgalériáért kattints Festy fotójára!
2009-ben indult el a blogod, milyenek voltak az első visszajelzések?
Előttem még volt egy nagyobb blogger generáció, amit elsősorban az OurFashion képviselt. Ők még nem adták az arcukat a posztokhoz. Én annyiban lettem más, hogy a külföldi bloggerekhez hasonlóan, outfiteket készítettem, és magamon mutattam be az összeállításokat. Az úttörőknek a nehézségek mellett mindig megvan az az előnyük, hogy még különlegesek a média számára, így elég hamar felfigyeltek a blogomra és szerepeltem magazinokban, valamint televíziós műsorokban.
Ma már több tízezer követőd van, és minden évben részt veszel a világ legnagyobb Fashion Weekjein. Mikor fedezett fel a londoni, párizsi és a New York-i divatvilág?
A blog indulása után három évvel sikerült itthon elég referenciát összegyűjtenem, – több nemzetközi márkával volt együttműködésem, szerepeltem divat magazinokban és saját rovatot, valamint blogot vezettem a Cosmopolitannél-, hogy regisztráljak a New York Fashion Weekre. Nagy meglepetésemre nyolc dizájnertől kaptam meghívót. A mai napig felfoghatatlan, hogy ott lehettem. Ezzel bekerültem a „rendszerbe”, és sorra jöttek a meghívások a többi divathétre is. A Berlin Fashion Week nagy mérföldkövet jelentett számomra, mert szponzori támogatással utaztam, és VIP belépőm volt nemcsak az egyik bemutatóra, de a záró partira is. Ilyenkor mindig szeretek egy kicsit megállni és visszatekinteni arra, honnan indult a blog, most hol van, és hova tart…
Külföldön a népszerű, független bloggerek véleménye sokszor befolyásolja a divatot. Hogy látod az itthoni helyzetet?
Nálunk is egyre nagyobb a bloggerek jelentősége, mert egyre többen követik a tanácsaikat és stílustippjeiket a közösségi oldalakon és a blogjaikon. A divat- és sajtóesemények állandó szereplői lettek, lassan a hazai divatvilág részévé váltak, és egyre nagyobb a befolyásoló erejük. Sokan gondolják úgy, hogy a blogolás nem szakma, pedig az évek haladtával mindig is lesznek újonnan születő és kihaló foglalkozások. Külföldön már elég jól meg lehet élni ebből, de itthon még gyerekcipőben járunk. Kicsi a piac, de jó úton haladunk, és pár kiemelkedő blogger már biztosan meg tud élni ebből. Főleg úgy, hogy a blogírás mellett több lábon is áll, például fotózással, újságírással, online marketinggel vagy saját termékek ékesítésével is foglalkozik.
A képgalériáért kattints Festy fotójára!
Mit gondolsz a magyar öltözködési stílusról?
Lassan öt éve, mióta írom a blogot, úgy látom, hogy jelentős fejlődésen ment át az itthoni emberek öltözködése. Szerencsére újabb, és újabb divatmárkák nyitnak boltot nálunk, és a fiatalok is előszeretettel inspirálódnak a külföldi street style oldalakról, ami egyre több divatos outfitben mutatkozik meg az utcán.
Melyik stílus áll legközelebb hozzád?
Nagyon szeretem a természetességet, ezért a hippi, bohém stílus áll hozzám a legközelebb. Mostanában azonban egyre több magassarkút veszek fel, próbálgatom a nőiesebb énemet is.
Mit tartasz a legnagyobb divatbakinak?
Ha valakire ránézek, és nincs egyben a stílusa.
Ki a kedvenc divatbloggered?
A The Blonde Salad bloggere, Chiara Ferragni, aki egyben a példaképem is. Elképesztő, hogy négy év alatt mekkora birodalmat épített ki és vált a világ első számú bloggerévé. Életem egyik legnagyobb élménye volt, amikor a New York Fashion Weeken váltottam vele pár szót. Az ott készült közös fotónk azóta is a telefonom háttérképe, mindennap motivál.
Milyen bejegyzésekre számíthatunk tőled a Marieclaire.hu-n?
A saját szemszögemből szeretném bemutatni az itthoni és a nemzetközi divatot, a street fashiont. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a témákat illetően, ha bizonyos előre megbeszélt keretek között is, de szabad kezet kapok a magazintól, és ezzel élni is szeretnék.