A tavasz beköszöntével szemügyre vettük, hogy a legnagyobb divatcégek milyen technikákkal tudják évről évre sikeresen frissíteni brandjeiket. A párizsi divathét 2014-es tavaszi-nyári kollekcióit nézve szembeötlő a módszer: a képzőművészetből merített inspiráció. A jelenség nem tekinthető új keletűnek, az utóbbi években azonban feltűnően erősödik ez a trend.
A nagy nemzetközi divatházak előszeretettel foglalkoztatnak kortárs alkotókat márkáik megújításához. A kiválasztottak közös vonása az egyediség és az újító szellem. Tehát korántsem egymást kizáró tényezők a klasszikus luxusmárka és a formabontó látásmód.
Meghökkentően pöttyös
Emlékezetes példa a rendhagyó együttműködésre a Louis Vuitton emblematikus táskáját újraálmodó Yayoi Kusama 2012-es kapszulakollekciója. A pöttyös mintáiról ismert extravagáns japán művésznő meghökkentően vicces eredményt produkált mindent beborító víziójával. Igazi vérátömlesztést adott a múlt századi hagyományokra visszatekintő patinás márkának. Üde, játékos és frivol.
Street-art a ruhákra
Hasonlóan megdöbbentő hatást kelt Prada 2014-es kollekciója, amelyet hat kortárs festő képei alapján terveztek. Megbízták Miles El Mac-et (USA), Mesa-t (Spanyolország), Gabriel Specter-t (Kanada), Stinkfish-t (Kolumbia), Jeanne Detallante-t (USA), Pierre Mornet-t (Franciaország) egy-egy női portré készítésével, amelyek ezúttal nem falakra, hanem luxus ruhákra és táskákra kerültek. Feminista fricska a kívül viselt melltartóval és a baseball zoknival. Zseniális összeállítás.
Harcos Mondrian
Alexander McQueen is követi a trendet: a festészetből merített inspirációt a 2014-es tavaszi-nyári kollekciójához. Piet Mondrian – bár már kortársnak nem mondható – más divattervezőt is megihletett színes téglalapokból álló jellegzetes motívumaival. Közöttük, Yves Saint Laurent, akinek Mondrian-ruhája 1964-ben vonult be a divattörténelembe. A legújabb verzió fém sisakkal, a harcos 21. századi nő futurisztikus viselete lehetne.