„Mi most új nyelvet találunk.” – magyarázta Donatella Versace Milánóban a márka 2015-ös őszi/téli kollekciójáról. Persze, a törekvés érthető, hiszen manapság mindent átsző a digitális média hálója – amit előszeretettel hárítanak kizárólag a mobiltelefont szorongató ifjúságra a „szelfizés” szóra azonnal keresztet vető generációk.
A divatvilágban, a rengeteg futurisztikus és extravagáns darab mellett, talán épp a Versace képviselte a klasszikus, nőies formákat, és próbálta életben tartani az olasz hagyományok gazdagon díszített szépségét. Most azonban fordult a kocka, és maga Donatella Versace vallotta be, hogy ideje kicsit félretenni a múltat, hogy a legendás divatház új utakra léphessen.
A Versace legújabb ruháit ezért elborították a hashtagek (#) és kukacok (@), a márka nevének betűi pedig mindenki kedvenc keresőjének tipográfiai stílusában kerültek fel a koktélruhákra. Azonban mindeközben a divatház mégsem mondott le a hagyományos olasz pompáról: a hosszú hajú modellek nőies magssarkúkban vonultak végig a vörös fényben úszó kifutón, a kisestélyik klasszikus fazonokat követő darabok voltak, sejtelmesen szexi, áttetsző betétekkel. De a Versace haladó szellemiségét a marketingen is tetten érhetjük: egyre több hangsúlyt helyeznek az online marketingre, és már kilenc országban működtetnek webshopokat. Sőt, a márka fiataloknak szóló Versus névre keresztelt leányvállalata a bemutató után azonnal áruba bocsájtotta új kollekcióját webshopján!