A divat folyamatosan újdonságokkal áll elő, vissza nem térő alkalmakról beszél, a vásárlók pedig úgy érzik, egy-egy darabot mindenáron meg kell szerezniük, amíg csak lehet. A sürgetés forgalomnövelő piaci stratégia. Egy ideje azonban a nyitott, éber márkák és dizájnerek megérezték és megértették, hogy a vásárlóközönségüket más módszerekkel is magukhoz köthetik – például hallathatják a hangjukat társadalmi, etikai kérdésekben, akár konkrét üzenetek formájában is – így befolyásolhatják, tudatosabbá tehetik a rajongóikat. A közösségi médiával a márkák jelentős láthatóságot értek el és komoly követőtábort szereztek, de ez magával vonta azt is, hogy megnőtt a felelősségük a társadalommal szemben, amelyben működnek. A folyamatnak a fogyasztók is aktív részesei: nem akarnak többé kizárólag a vágyaik vagy a megszokásaik alapján választani, figyelembe veszik azt is, hogy az adott márka milyen értékeket képvisel. A nők helyzete, a rasszizmus, a nemi sztereotípiák, a szegénység, a környezetszennyezés – csak néhány a világ égető problémái közül. Bár a divathoz ezeknek a témáknak nincs túl sok köze, viszont így nyerhetnek meg maguknak egy társadalmi problémákra érzékeny, tájékozott kört.
Galériánkért kattints a képre!