Idén első alkalommal Maria Grazia Chiuri, a patinás francia luxusház művészeti vezetője tizenegy kizárólag női képzőművészt kért fel a világ minden tájáról a Dior Lady Art projekt keretén belül. Az alkotók karakteres művészi hangjuknak megfelelően gondolták újra a márka klasszikus kézitáskáját. Különböző generációkat, kultúrákat és kontinenseket képviselnek, de ami vitathatatlanul közös a létrejött táskákban, az az, hogy mindegyik valódi műalkotás. A Lady Dior a divatház egyik legismertebb kiegészítője: nem másról kapta nevét, mint Lady Dianáról, Wales néhai hercegnéjéről, aki a 20. század egyik stílusikonja. Ráadásul művészeti vonatkozása is van a táska „születésének”: 1995-ben Lady Di Párizsban, a Grand Palais Cézanne-kiállításának megnyitóján viselte először a nagyközönség előtt. Ezután annyira megszerette és olyan sokszor viselte a különleges steppeléssel, charmokkal díszített báránybőr táskát, hogy róla nevezték el (és a világ egyik legismertebb kézitáskája lett, ami méltán viseli az ikonikus jelzőt).
„We should all be feminist”
Azért is különösen fontos ez a projekt, mert az utóbbi időben kezdett el a művészeti szcéna is „felfigyelni” a női alkotókra: bár természetesen a történelem során mindig is voltak például festőművésznők – már ha engedélyezték nekik, hogy például művészeti oktatásban részesüljenek – a férfitársaik által dominált kiállításokon, múzeumi terekben egészen eddig rejtve maradtak. 2018 ebből a szempontból is fordulatot hozott és világszerte egyre erőteljesebben teret kapnak a női alkotók, hogy hallassák hangjukat, láttassák munkáikat. Azzal, hogy a Dior, a világ egyik vezető luxusmárkája ezeket az alkotókat kérte fel a Lady Dior „újratervezésére”, különösen erőteljes üzenet küld nem csak a művészeti szcénának, de az egész világnak: mostantól igenis itt vannak a képzőművésznők és nem mennek sehova. Mindenképpen érdemes követni az alkotókat, mert egytől-egyik zseniálisak a munkáik.