Divat feketén-fehéren

2013. augusztus 22.

Az év fiatal divattervezője pályázat négy zsűritagja elkötelezett híve a magyar divatnak. Kíváncsian várják a pályázó ruhakreációkat, és remélik, megtalálják az év nagy felfedezettjeit, akiknek a szakmai karrierje a Marie Claire pályázatával fog elindulni.

Pataki Ági, producer, exmodell: Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy producerként nemcsak a magyar filmeket képviselhetem külföldi filmfesztiválokon, hanem a magyar divatot is. Cannes-ban és Berlinben is voltunk olyan, vörös szőnyeges bevonulásokon, ahol a film készítői és szereplői magyar tervezők ruháit hordták. Büszkén állíthatom, hogy nem volt különbség e ruhák és a híres, külföldi tervezők ruhái között. Ma már az is státuszszimbólum, ha valaki magyar tervezők ruháiban jár. Ezért is érdemes a hazai tervezők új generációjának keményen dolgozni és jelentkezni a pályázatra.

Laczkó Mónika, stylist, divatszerkesztő: A Marie Claire a Fashion Days-divatbemutatókkal felkavarta a magyar divatra jellemző állóvizet. Az első bemutatónk óta több, hasonló kezdeményezésnek is tanúi lehettünk, amelyek mind a fiatal tehetségek szakmai előrelépését segítették. A ruhák zsűrizésekor elsősorban azt figyelem, hogy az egyes darabok mennyire látványosak, hogyan merítenek az aktuális trendekből, vagy mennyire újszerűek, formabontóak, és a Marie Claire-nő számára hordhatóak-e.

László Krisztina, főszerkesztő: A Marie Claire magazin szerte a világban szeret jó ügyeket támogatni. Ez a pályázat a magyar divat, a szakmai karrierjük kezdetén álló fiatal tervezők ügyét karolta fel. Szeretnénk, ha a szárnyukat bontogató, lelkes tervezők éreznék, hogy figyelünk rájuk, és mellettük állunk. A legjobb pályázatokat, a legtehetségesebb tervezőket és a munkáikat bemutatjuk a magazinban is. Reméljük, hogy a jövőben a Fashion Days rendezvényeken egyre több új név jelenik majd meg a kifutókon, és egyre több magyar tervezésű ruhát fogunk látni az utcákon, a boltokban is.

Füzes Eszter, dizájner, USE Unused: Magyarországon a szakmai képzés a divat területén kimondottan jó. Az iskolákban megtanítják a diákoknak, hogyan kell kialakítani egy koncepciót, felépíteni egy kollekciót, inspirálódni. De amint kijön valaki az iskolából, sok időbe és tanulópénzbe kerül, míg elkezdhet érdemben dolgozni, hiszen a divatmarketing terén rengeteg a hiányosság itton. Ezért is jó, hogy a Marie Claire támogatja a magyar tervezőket, a magazin stylistjai fogékonyak a munkáinkra, és az összeállításaikban gyakran keverik őket dizájnerdarabokkal.  

Fotó: Bertalan Péter

[Marie Claire, 2011. szeptember]

‘),