A több mint 20 éves Brandstorm esettanulmány verseny egyedülálló lehetőséget kínál a fiataloknak évről évre, hiszen a L’Oréal Csoport vezető márkáinak marketingstratégiájában mélyedhetnek el a diákok. Az idei feladat az 1851 óta piacon lévő Khiel’s márka férfiaknak kifejlesztett bőrápoló termékcsalád marketingstratégiájának kidolgozása volt. A résztvevő hallgatók együtt dolgozhattak egy kommunikációs ügynökséggel, és kreatív kampányt terveztek az általuk kitalált márka bevezetésére. A döntő Párizsban a L’Oréal vezetői és reklámszakemberei előtt zajlik 2014. június 12-én. A dobogós csapatok nyereménye a tapasztalati tanulás és élmény mellett egy több ezer euró értékű utazás egy általuk választott helyre.
Magyarország immár tizenkettedik éve állt be a versenyző országok sorába. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mellett a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Pécsi Tudományegyetem és a Szegedi Tudományegyetem diákjai mérték össze tudásukat. A L’Oréal vezetőségéből álló zsűri a magyar csapatok közül a Corvinus egyetem diákjait választotta nyertesnek, ők képviselhetik Magyarországot a párizsi döntőn.
„A verseny egyben HR-eszköz is. A L’Oréal mindig nagy figyelmet fordított a tehetségek felkutatására, majd karrierútjuk biztosítására. A fiatalok számára ezért is nagyon vonzó munkahely a L’Oréal. Több olyan kollégánk van, akik a Brandstormnak köszönhetően kerültek be a céghez, és néhány év alatt sikeres karriert értek el. Minden év nyarán személyes interjút készítünk a játékosokkal, és a legjobbaknak gyakornoki pozíciót kínálunk” – mondta Szöllősi Éva a L’Oréal Magyarország HR menedzsere.
A tehetséges, magasan kvalifikált fiatalok képzéséhez természetesen elengedhetetlenek a kiváló szakmai színvonalú szakkönyvek. A marketing területén az Akadémiai Kiadó 60 kötetből álló Marketing Szakkönyvtára nemzetközi szinten is egyedülálló módon, a marketing szinte minden részterületét lefedve kínál használható tudást mind a felsőoktatás, mind a gyakorlati szakemberek számára. Például olyan speciális szakterületeken is, mint a nonbusiness marketing. Az ezzel a címmel megjelent szakkönyv szerzői, Hetesi Erzsébet, a Szegedi Tudományegyetem docense és Veres Zoltán, a Pannon Egyetem professzora naprakész ismereteket adnak a marketing mai felfogásáról, amely a for-profit és a társadalmi érdek összhangjára törekszik.
A korszerű szakkönyvek kiadása természetesen nem lenne lehetséges az oktatás és a vállalati szféra szereplőinek együttműködése nélkül. A Nonbusiness marketing könyv erre is jó példa, mivel számos vállalat és intézmény vállalt szerepet létrejöttében. A kiemelt támogatók között volt a L’Oréal is CSR tevékenységének bemutatásával.