Ennek egyik legfontosabb oka az, hogy nem értik, milyen hatása van az UV sugárzásnak a bőrre és hogy hogyan működnek a napozótermékek.
A NIVEA éppen ezért eldöntötte, hogy olyan kampányt indít, amely igyekszik növelni a napozótermékek népszerűségét azáltal, hogy megmutatja milyen hatást gyakorol az UV sugárzás a bőrre, miközben azt is megtudhatjuk, hogy a napsütést lehet biztonságosan is élvezni.
Az új kampány láthatóvá teszi a láthatatlant: Thomas Leveritt brit képzőművész és fényképész, illetve a NIVEA SUN csapata egyesítették erejüket és közösen készítettek egy filmet, amely a nézők számára feltárja a saját, korábban soha nem látott arcképüket.
A film készítéséhez egy új, speciális technikát alkalmaztak, mely segítségével megmutatható, milyen hatása van az UV sugárzásnak a bőrre. Az UV kamera által készített képeken ugyanis az arc a szokásostól eltérő módon jelenik meg: ez a technika képes megjeleníteni a napfény szabad szemmel nem érzékelhető UV (ultraviola/ibolyántúli) tartományát.
A megdöbbentő különbség mindenkiből más-más reakciót vált ki, amit a filmmel Thomas hitelesen rögzített és így valósan mutatja meg az emberek meglepettségét azon, hogyan mutatkozik meg az UV sugárzás a bőrükön és hogyan hatnak a napozótermékek.
Thomas Leveritt „How the sun sees you“ videóját nem egészen egy évvel ezelőtt töltötte fel a YouTube oldalra, és azóta 14 millió ember látta.
„Szeretnénk minél több embert meggyőzni arról, hogy a nap elleni bőrvédelem fontos és élőben bemutatni, hogy a fényvédő termékekkel valóban minimalizálható a bőr károsodásának kockázata. Úgy tűnik, hogy a film hihetetlenül hatékony módja annak, hogy figyelmeztessünk, és mindenkinek elmondjuk azt, hogy a bőr védelmére elegendő minőségi napozóterméket használni,“ mondja Dr. Frank Schwanke, a NIVEA napozótermék kutatásának és fejlesztésének vezetője.