Világszerte több millió ember vezet listát olyan vágyairól, amelyeket teljesíteni szeretne, mielőtt meghal. Sellővé vagy balerinává válni, lefutni a maratont, bűvészmutatványt végrehajtani, kívülről látni magunkat. Többek közt ezek a vágyak is megelevenednek a STEREO Akt május végi premierjén, elgondolkodtató és szokatlan köntösben.
Boross Martin alkotóműhelyének Felülről az Ibolyát című, a TITÁNium-projekt keretében készülő produkciója színházi és filmes eszközök sajátos összekapcsolásával jeleníti meg két fiatal, Tamara és Imre bakancslistáján szereplő kívánságait. A május 29-én és 30-án bemutatásra kerülő darab nem klasszikus értelemben vett színházi előadás, sokkal inkább kevert műfajú, interaktív vágylista-performansz és videóinstalláció. Tavaszzáró közös vágyakozás a Trafóban.
A Felülről az ibolyát olyan kevert műfajú előadás, amelyben a résztvevők a teremtés, az elmúlás és a bizonytalan küldetéstudat kérdéseivel szembesülnek – úgy, ahogy a vágyálmainkban szeretnénk látni. És úgy is, ahogy még álmunkban sem szeretnénk. A „filmszínházi” esemény szerves része egy dinamikus videó-installáció, amely sokszor a valóságtól elrugaszkodott módon idéz meg tipikus vágyképeket, s az azokba belehelyezkedő szereplőket. Az alkotók a mediatizált világ emberének vágyai, céljai és motivációi mélyére néznek, és ezen keresztül sarkallják a résztvevőket, hogy átgondolják saját életüket.
Boross Martin eddigi rendezéseihez hasonlóan a Felülről az Ibolyát sem szokványos színházi térben játszódik. Ezúttal olyan helyszínt teremt, amit egyszerre értelmezhetünk magánlakásként filmstúdióként. A játéktér egy háromosztatú kivetítő előtt rajzolódik ki, amelyen folyamatos vetítés reflektál majd a „színpadon” történtekre. Ez a kettős tér segít majd megteremteni azt az álom-szerű hangulatot, ami megélhetővé teszi a megjelenített vágyképeket a nézők számára is.
A szereplők nem öltenek maszkot: civilként vannak jelen a színpadon, saját nevükkel és saját, személyes vágyaikkal. A Felülről az Ibolyát kulisszái egy félig színházi térbe kalauzolnak, a játéktérben pedig az önmagukat alakító szereplők hívnak minket kalandozásra. Ha május 29-én és 30-án a Trafóba látogatunk, az egyúttal saját életünknek díszletei mögé is betekinthetünk.
A darab bekerült a Budapest Essentials fesztiválprogramjába is, koncepciója pedig díjat nyert a tavalyi Titánium Tehetségkutató Platform-on.