1. Henri de Tolouse-Lautrec: Csók az ágyban (1892) Tate, London
Tolouse-Lautrec gyakran festett prostituáltakat, vagy táncos nőket ráadásul a pucér emberi testeket sokszor rendkívül nyílt, szabados módon ábrázolta festményein. Ezen a képén azonban a két nő közötti intimitás és vágyakozás nagyon finom, visszafogott módon jelenik meg.
2. Salvador Dalí: A nagy maszturbátor (1929) Reina Sofia Múzeum, Madrid
A szürrealista művészekre nagy hatással volt a korszakban kibontakozó pszichoanalízis elmélete, azon belül is a tudatalatti vágyak, a szexuális frusztrációk kifejezésére törekedtek. Dalí beszédes című festményén a szexualitás nem két ember közötti aktusként manifesztálódik, hanem – az önkielégítés témáját választva – énközpontú, nárcisztikus tevékenységként.
3. Egon Schiele: Ölelkező lányok (1915) Szépművészeti Múzeum, Budapest
A fiatal Egon Schiele szerelmes nők érzéki összefonódó testeit választotta témájául. A gyönyörű, mozgalmas festményen az óvatoskodó, visszafogott ábrázolásmód helyett a két nő közötti szex elemi energiái jelennek meg.
4. Pablo Picasso: A csók (1967) Tate, London
Picasso képén a csók nem valami idealizált, magasztos gesztusa a szerelemnek két ember között. Ezen a késői munkán egyértelműen látszik, hogy a mestert sokkal inkább foglalkoztatta a csókolózás pusztán fizikai oldala, a nyelvek, mint egymásba fonódó hústömegek ábrázolása.
5. Katsukawa Shun’ei: A szeretkezés tíz változata (1795 és 1810 között) British Museum
A japán Sunga művészet olyan expliciten ábrázolja a szexualitást, hogy a nyugati művészek egészen a 20. századik csak pironkodva mertek ilyen műalkotásokra nézni. Shun’ei szabadon mutathatta meg festményén a szexet, mint élvezeti forrást, hiszen a japán kultúrában – a kereszténységgel ellentétben – a szexualitás nem asszociálódik a bűn fogalmával. Ezen a tekercsen a szeretkezés pillanatait ábrázolja a művész csodás, színes képeken.