A Lehet kortárs a freskó? című, rendhagyó felhívásra összesen 50 pályamunka érkezett az ország minden részéről és határon túlról is. A zsűri – Golda János Ybl-díjas építész, Kónya Ábel, a MODEM művészeti vezetője, valamint Szurcsik József Munkácsy-díjas képzőművész – tíz alkotást választott ki, amelyeket tervezőik január 10-én kezdtek felfesteni a MODEM „white cube” tereiben. Az alkotók Chicagótól kezdve Budapesten át Záhonyig különböző városokból érkeztek a MODEM-be, ahol 5, 6, 7 és 8 méter széles, valamint 3,6 méter magas felületekre festettek „kortárs freskókat”, a szakralitás kérdésköréhez kapcsolódva, az Újkerti születéstől Jézus bevonulásán át a legkülönbözőbb címekkel. A hordozót a kiállítótér fehérre festett gipszkarton falai jelentik, így a „freskó” szó csak a köznyelvben meghonosodott elnevezésként értelmezendő, valójában gyorsan száradó anyagokkal való szekkókat készítettek a jelentkezők, atmoszférájukban kapcsolódva a keresztény kultúrkör szellemi és lelki hagyatékához. A rendhagyó kezdeményezés nyomán elkészült „freskókiállítás” január 21-én nyílt meg a nagyközönség előtt.
A kiállítás zárásával a falfelületeket a következő tárlathoz készítik elő, így az alkotások – amelyekről professzionális fotódokumentáció készül – az „utókornak” csak fénykép formájában maradnak meg.
A Lehet kortárs a freskó? című kiállítás 2017. január 21-től február 19-ig látogatható a MODEM II. emeleti kiállítóterében.