Érzéseinknek lényegüket tekintve nincsen előjele, inkább csak mélysége. Tehát a kétely ugyanolyan erős kötelék lehet, mint a bizonyosság. Komoly filozófia alapkérdést boncolgat a Kétely című darab alapjául szolgáló Shanley-mű, de a filozófián túl társadalmi, vallási, egyházi kérdéseket is feszeget. A 60-as évek Amerikájának kirekesztő jellegét, az egyházi személyek és a hívők közti személyes kapcsolat létjogosultságát és a napjainkig nyúló, több évtizedet felölelő egyházi pedofílbotrányokat is fókuszba helyezi a kemény párbeszédekből álló, minimál látványvilággal rendelkező előadás a Belvárosi Színházban.
Az 1964-ben játszódó darab Aloysius nővér (Udvaros Dorottya) és Flynn atya (Fekete Ernő) konfliktusára épül. A nővér ultrakonzervatív iskolaigazgató, akit a laza és nyitott Flynn atya minden megnyilvánulása a konfortzónáján kívülre löki. Habár a kétely a darab végéig kétely marad, az már az elejétől kezdve nem kétséges, hogy Aloysius nővér nem fogja sokáig eltűrni a modern gondolkodású tanárt az iskolában…
Fotók: Takács Attila