A kuponos vásárlás a piacelemzők szerint olyan vásárlókat is mozgósít, akik korábban nem mertek online vásárolni, például a 25 év feletti nők sokkal aktívabbak lettek. Én is vettem már kuponnal magamnak, vagy ajándékba paraffinos kézápolással kiegészített manikűrt, gyertyafényes vacsorát, derékmelegítő övet, versenyautózást és svédmasszázst is.
Kiadónk weboldala, az árbarátok.hu |
Az Egyesült Államokban nagy hagyománnyal rendelkező kupongyűjtögető, olcsó shoppingolás internetes formája 2010 nyarán tört be Magyarországra. A modell lényege, hogy mindenkinek jó: a vásárló hatalmas, legalább 50 százalékos kedvezménnyel jut termékekhez és szolgáltatásokhoz a nyaralástól kezdve a csipkés harisnyán, a finom masszázson és ínycsiklandó vacsorán át a legmodernebb fogyasztó kezelésig. És a szolgáltatónak vagy kereskedőnek is jó, mert ha jó az áruja, megtapadnak nála a vásárlók, uborkaszezonban is akad vásárlója, és hatalmas reklámot kap a kuponos/bónuszos cégektől. Utóbbiaknak a legjobb talán, mert 30–40 százalékos jutalékot kapnak a vásárlásokból.
A piacvezető bónuszos cég naponta 6–8 ajánlatot is kínál, és a Facebookon már több mint 300 ezer rajongójuk van. Oldaluk szerint 2012 januárjáig több mint 1,8 milliárd forintot spóroltak a vásárlóiknak.
A GKIeNet adatai szerint 2010 végén az egész magyarországi kupon-bónusz piac 40 millió forintos árbevételt produkált, 2011-ben ennek több mint nyolcvanszorosára voltak képesek. Több tucat kuponcég színesíti ma a webet, és mind nagyjából ugyanolyan termék- és szolgáltatáscsoportokat kínálnak a gasztronómia, a turizmus, a szépségápolás, az egészség vagy a kulturális és élményprogramok területéről.
Szöveg: Munk Veronika