A kuponos vásárlás a piacelemzők szerint olyan vásárlókat is mozgósít, akik korábban nem mertek online vásárolni, például a 25 év feletti nők sokkal aktívabbak lettek. Én is vettem már kuponnal magamnak, vagy ajándékba paraffinos kézápolással kiegészített manikűrt, gyertyafényes vacsorát, derékmelegítő övet, versenyautózást és svédmasszázst is.

Kiadónk weboldala, az árbarátok.hu


Az Egyesült Államokban nagy hagyománnyal rendelkező kupongyűjtögető, olcsó shoppingolás internetes formája 2010 nyarán tört be Magyarországra. A modell lényege, hogy mindenkinek jó: a vásárló hatalmas, legalább 50 százalékos kedvezménnyel jut termékekhez és szolgáltatásokhoz a nyaralástól kezdve a csipkés harisnyán, a finom masszázson és ínycsiklandó vacsorán át a legmodernebb fogyasztó kezelésig. És a szolgáltatónak vagy kereskedőnek is jó, mert ha jó az áruja, megtapadnak nála a vásárlók, uborkaszezonban is akad vásárlója, és hatalmas reklámot kap a kuponos/bónuszos cégektől. Utóbbiaknak a legjobb talán, mert 30–40 százalékos jutalékot kapnak a vásárlásokból.

A piacvezető bónuszos cég naponta 6–8 ajánlatot is kínál, és a Facebookon már több mint 300 ezer rajongójuk van. Oldaluk szerint 2012 januárjáig több mint 1,8 milliárd forintot spóroltak a vásárlóiknak.

A GKIeNet adatai szerint 2010 végén az egész magyarországi kupon-bónusz piac 40 millió forintos árbevételt produkált, 2011-ben ennek több mint nyolcvanszorosára voltak képesek. Több tucat kuponcég színesíti ma a webet, és mind nagyjából ugyanolyan termék- és szolgáltatáscsoportokat kínálnak a gasztronómia, a turizmus, a szépségápolás, az egészség vagy a kulturális és élményprogramok területéről.

Szöveg: Munk Veronika