A dizájnercipő mindent vitt – Blind Investment-beszámoló

2013. március 18.

Győzött az egyedi, kis szériás kézműves férficipő, második lett a QR-kódos ékszer, sőt a trendi babapelenka is dobogós lett. De mi is az a Blind Investment?

A márciusi, immár ötödik Blind Investment versenysorozat célpontjában a divat és az ezzel kapcsolatos termékek és szolgáltatások álltak. A döntőbe bejutott start-up vállalkozások ötleteit, projektjeit, termékeit egy befektetőkből, üzletemberekből, valamint a divat területén jártas szakemberekből álló zsűri bírálta el. A verseny célja, hogy a kezdő vállalkozók rengeteg tudást, új élményeket, haladó üzleti szemléletmódot és értékes kapcsolati halót nyerjenek, de a legfontosabb, hogy megragadják a befektetők figyelmét és egy esetleges tőkebevonás segítségével elindíthassák, fejleszthessék vállalkozásukat.

A zsűri munka közben

Ötletdömping

Hat induló vázolhatta fel a terveit: a Mű-Hely, amelynek célja egy multifunkcionális műterem életre hívása, az Ecomama, amelyik divatos mosható pelenkát kínál környezettudatos anyukáknak, a F.Y.S.O. (Findyourstyle online) projekt, a Dorina Divatház, amely elegáns rendezvényekre kölcsönözhető ruhaszetteket álmodott meg, a QR Jewel, amely egy olyan ékszer, amely QR-kódba rejtve titkos üzenetet hordoz,valamint a Hey-Mr! cipő, amely tervezője szerint százával is egyedi marad. Ezt úgy éri el, hogy a bőrt manuálisan többször festik és nyomják, így minden darab egyedi, különleges mintázatot nyer.

Versenyen kívül Herczeg Zoltán adott ízelítőt a Michael Madsennel készített BadAss kollekciójában rejlő lehetőségekről, valamint beszámolt amerikai üzleti útjának tapasztalatairól is.

Sorsdöntő kétperces

A finalistáknak csupán két perc állt a rendelkezésükre, hogy meggyőzzék a zsűrit a projektjük eredetiségéről és életképességéről, majd az idő lejárta után a bírák keresztkérdéseire kellett válaszolniuk. A zsűri döntése alapján győzött az egyedi, kis szériás kézműves férficipő, második lett a QR-kódos ékszer, de a trendi babapelenka is felkerült a dobogóra.

Az eredményhirdetés után a Hey-Mr! és a QR Jewel standjait ellepték az érdeklődők, az elsőt befektetés szempontjából is a legígéretesebbnek tartották, a másodikat pedig az ötlet frissességéért és eredetiségéért dicsérték. Számos névjegykártya gazdát cserélt, reméljük, valamelyikből üzlet is köttetik, hogy az indulók megvalósíthassák álmaikat.

Szerző: Fodor Réka, a Sanoma Médiaakadémia hallgatója