Az Y generáció tagjaként, több X generációs társaságában felnőve elmondhatom: a mi időnkben még olyan pasikért vesztek meg a nők, mint George Clooney, Brad Pitt, Antonio Banderas és igen, még az én szobám falán is ott lógott Johnny Depp. Bőven elmúltam harminc, és bármily meglepő: nem Johnny Depp lett a férjem. De ahogy látom megöregedni, nem is baj. Annak ellenére, hogy már nem ismerkedem, igyekszem informált maradni a mai pasitrendekkel kapcsolatban, amelyek egészen meghökkentenek, és azon tűnődöm, mi történt a nők ízlésével, és egyáltalán, miért kell, hogy a pasikkal kapcsolatos ízlés is trendi legyen, mint egy pöttyös midiruha?
Sosem volt állandó faktor a szépségideál. A tökéletes nő és férfi képe folyamatosan változott, sokáig évszázadokról évszázadokra, a 20. században inkább évtizedről évtizedre. Rövid áttekintésként: gyerekkoromban még olyanok taroltak, mint David Hasselhoff vagy Sylvester Stallone. Erős, céltudatos férfiak, akik nemhogy a fuldoklókat, de az egész világot képesek megmenteni. Az ezredforduló környékén becsorogtak az életünkbe az érzékeny, feminin tulajdonságokkal megáldott srácok, akiknek egy része a fiúbandákkal érkezett – mint Justin Timberlake vagy Nick Carter. Majd a külsejére különösen ügyelő David Beckhamnek hála bekerült a szótárunkba a metroszexuális szó.
A 2010-es éveket a hipszterek, a sportosan laza, hol borotvált, hol szakállas, néha tetovált, gyakran szemüveget viselő férfiak határozták meg. Visszatértek a magabiztos, erős, védelmező legények, ám ők már nem rejtették véka alá az érzelmeiket. A korszak pasiideáljára a legjobb példa a Trónok harca volt. Egy kimunkált testű, hosszú hajú, tetovált Jason Momoának ugyanakkora sikere volt a nők körében, mint a kölyökkutya ábrázatú, de irtó helyes Kit Harringtonnak. 2020-ig egészen érthetők és követhetők voltak a trendek, majd jött a TikTok, amely nemhogy a divat- és szépségtrendeket képes diktálni, de még a férfiideálokat is tudja alakítani – és ez lehet az oka annak, hogy manapság miért nem évtizedek, sokkal inkább hónapok alatt képes megváltozni az emberek ízlése és igénye. Az egyik ilyen jól kategorizált pasitípus, a golden retriever is a TikTokon kezdett el terjedni. Ahogy a hot rodent men is!
Golden retriever boyfriends
Milyen a golden retriver? Cuki, kedves, játékos, hűséges, a gazdája az élete, és minden vágya, hogy ő boldog legyen. Nem véletlenül ajánlják ezt a kutyafajtát a családosoknak, mert imádja a társaságot, és bírja, ha nyúzzák. Ha átültetjük a kutya lelkét egy pasiba, akkor a következőképpen fest a dolog: az illető odafigyel a párjára, szívesen tölt vele, a barátaival és a családjával időt. Néha kissé csendes és félénk, de ragaszkodó és végtelenül kedves fickó, akit úgy nevezett el a közösségi média, hogy golden retriever boyfriend. Az Urban Dictionary meghatározása szerint egy „olyan partner, aki laza, és meglehetősen egyszerűvé teszi a boldog és teljes értékű kapcsolat fenntartását”.
Bár a golden retriever boyfriend hashtag 2021 körül jelent meg, 2023-ban kapták fel annyira, hogy már mindenki ilyen párról álmodozott. Ez a típus a hosszú távú kapcsolatot részesíti előnyben, miközben tiszteletteljesen, egyenrangú partnerként bánik a kedvesével. Lehet olyan szakállas, mint Travis Kelce, vagy csupasz arcú, mint Tom Holland, de ha jobban megnézzük a külsejüket, szemmel láthatóan kisfiús arcuk van. Tökéletes példa rá a negyvenhét éves Ryan Reynolds, aki odáig van a feleségéért, Blake Livelyért, és nem elég, hogy vidám, laza és vicces, kitűnő családapa is.
Fruity boys
A társadalom mindig is azt az elképzelést szorgalmazta, hogy a nők az elsődleges gondozók, tele empátiával és szelídséggel, míg a férfiaknak keménynek kell lenniük, mert az ő életük a versenyről szól. A Dazed magazin szerint idén fordult a kocka a fruity boyokkal, akik tökéletes ellentétei az alfahímeknek: érzékeny, feminin, gyakran melegnek tűnő pasik. A britek a „fruity” jelzőt eredetileg homoszexuális férfiakra használták, mivel „puhának, gyengédnek és nőiesnek” tartották őket, de ez a szó napjainkban már nem a szexuális orientációra, hanem egy karakterre utal. Tehát a fruity boyok szembemennek a klasszikus maszkulinitás elvárásaival, és nem gondolják cikinek, hogy finom lelkük van. Szívesen beszélnek az érzelmeikről, miközben büszkén és odaadóan támogatják a barátnőjüket.
A fruityk egyszerre rendelkeznek nőies és férfias vonásokkal, és ez a megjelenésükre is érvényes. Szívesen hordanak női ruhadarabokat és kiegészítőket, legyen az szoknya, gyöngysor vagy retikül, és ettől egyáltalán nem érzik magukat melegnek. Pont olyan igényesek a megjelenésükre, mint egy nő, sőt, még igényesebbek is lehetnek, és teljesen rendben van, ha alapozót kennek az arcukra, valamint lakkozzák a körmüket. Nézzük csak meg Josh O’Connort, Timothée Chalamet-t vagy Harry Stylest, akik tökéletesen megtestesítik a fruity boyokat. Egyikük sem kér elnézést, hogy a vörös szőnyeges eseményekre látszólag női ruhákban érkeznek, pazar ékszereket viselnek vagy akár sminkelik magukat, ráadásul Harry Styles még saját szépségmárkát is dobott a piacra: a Pleasing kínálatában körömlakkot, parfümöt és ajakbalzsamot is találunk.
Fotó: Getty Images