Tényleg azzal indult az egész, hogy hiányzott egy óra a lakásod faláról, Balázs?
Balázs: Igen, egy nap munka után képeket nézegettem egy külföldi partiról. A képeken egy híres DJ éppen egy bakelitórát vett át, rögtön tudtam, hogy megtaláltam, azt, ami nekem kell. Utánanéztem, és megtaláltam a Discoclock nevű triesti céget, akik az órákat gyártják. Danival megbeszéltük, hogy ha ez ilyen menő, lehet, hogy Magyarországon is lenne piaca. Együtt elutaztunk Triestbe, egy bulin összehaverkodtunk a Discoclockosokkal, és azóta tart az együttműködés, ez lett az első termékünk. Aztán Dani kitalálta, hogy mi lenne, ha nem csak lemezekkel foglalkoznánk, így jött képbe a Vinyl &Wood név és maga a brand.
De mit is takar ez a brand?
Dani: Már régóta tervezgettünk valami olyan dolgot, amit nem kifejezetten a pénzszerzés hajt, hanem az, hogy megvalósítsuk önmagunkat. Zsigerből jöttek a jobbnál jobb ötletek, és a triesti kaland után nagyon gyorsan összeraktuk a koncepciót. Elsősorban fa és bakelit alapanyagból készült, többnyire újrahasznosított fashion és home design kiegészítőkben utazunk.
Balázs: A termékeket Európából szerezzük be, mindnek egy-egy neves külföldi képzőművész a tervezője, de ezek mellett most már van magyar termék is a palettánkon, Naiica töltényhüvelyből készült nyakláncai. Végső soron a mi ízlésünk formálja a kínálatot. Fontos még, hogy minden termékünk kézzel készült és a maga piacán egyedülálló. Lásd például a fa csokornyakkendőinket vagy a bakelit faliórákat.
Mi az az életérzés ami köré csoportosulnak ezek a termékek?
Dani: Egyrészt mindig is vágytunk valami újra, egyedülállóra, ami a mi életstílusunkhoz igazodik. A Vinyl & Wood termékei ezt az újdonságot és egyediséget tükrözik. Ezekkel a tárgyakkal hasonlóan szabad gondolkodású fiatalokat szólítunk meg, mint amilyenek mi vagyunk. Szeretünk kicsit eltérni a megszokottól.
Balázs: Az életérzéshez hozzátartozik, hogy nagy elektronikuszene-kedvelők vagyunk. Dani a polgári foglalkozása mellett DJ is. Ezért elsősorban erre a szubkultúrára építünk, hiszen ezt a közösséget ismerjük, tudjuk mire van szükségük. A partivilággal és az elektronikus hangzással összeegyeztethető elemek jelennek meg nálunk.
Mitől tudott így beindulni a szekér?
Dani: Mindketten saját gyermekünknek érezzük a Vinyl & Wood-ot, mivel ez az első olyan saját ötletünk, amit életre is keltettünk, és ráadásul remekül működik, talán ez a titok, hogy szívből csináljuk. Szeretjük a termékeinket, és csak olyan kiegészítőket kínálunk, amit mi is megvennék. Így tud igazán hiteles lenni egy designvállalkozás.
Határ a csillagos ég?
Dani: Mondhatjuk, ebben az évben még 2-3 új termék bevezetését tervezzük, hogy mik ezek, az egyelőre maradjon titok. Hosszútávú terveink között szerepel a saját termékek piacra dobása is. Szeretnénk kialakítani egy partnerhálózati rendszert országszerte, hogy ne csak a Wesselényi utcai Vinyl & Wood-ban és a webshopunkon legyenek megtalálhatók a termékeink. Valamint egy egészen egyedi boltkoncepción törjük a fejünket, de ez még a jövő zenéje…
Balázs: Meglepő, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen nagy tömeget tudtunk megszólítani, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ezután. A partnerkapcsolati rendszer, amit Dani említett, nagyon fontos, hiszen már például az új Corvin tetőn is találkozhatnak az emberek a termékeinkkel.
Tapasztalat nélkül ilyen fiatalon sikerre vinni egy designvállalkozást igazán jó érzés lehet, mire vagytok a legbüszkébbek?
Dani: Én arra, hogy bebizonyosodott, hogy jó ízléssel és kreativitással, minden ilyen irányú képzettség nélkül is sikerült létrehoznunk egy fejlődőképes designstartupot. Miután megnyitottuk a boltot a sok munka miatt hónapokig fel sem fogtam, hogy ez valóban a miénk, amikor ez elkezdett bennem tudatosulni, az páratlan érzés volt.