Véget vetne a nemi sztereotípiák ábrázolásának a reklámok felügyeletéért felelős Advertising Standards Agency (ASA), ugyanis szerintük rendkívül károsak lehetnek az ilyeneket promotáló hirdetések. Valószínűleg mindenki jól tudja, milyen reklámokra kell gondolni: az apuka szerencsétlenkedik a porszívóval, összepiszkolja a ruhákat, a gyerekek őrjöngenek, mire megjelenik az otthon istennője, az Anyuka, aki – valamilyen csodás termék segítségével – egy elnéző mosoly kíséretében azonnal rendet teremt a házban. És mindenki boldog lesz!
Fotó: Profimedia – Red Dot
A jelentés szerint a problémás sztereotípiák alatt egészen pontosan ilyesmikre kell gondolni:
- Reklámok, melyekben a család hatalmas felfordulást csinál, és a nő egyedüli feladata, ennek feltakarítása.
- Reklámok, melyek azt sugallják, hogy egy bizonyos tevékenység nem való fiúknak, mert sztereotíp módon lányokhoz asszociálódik és vice-versa.
- Reklámok, melyekben a férfi „próbálkozik, de elbukik”, mikor egyszerű gyerekneveléssel vagy háztartással kapcsolatos feladatokat kell ellátnia.
A szöveg összesen hat különböző nemi sztereotípiákat erősítő ábrázolási módot említ, illtve a szexualizálást és a tárgyiasítást is ide sorolja. Az ASA ügyvezető igazgatója, Guy Parker azt mondta egy nyilatkozatában: „Azok az ábrázolási módok, amelyek az idejétmúlt és sztereotíp nemi szerepeket építik újra, káros hatással lehetnek a társadalom bizonyos tagjaira.”