Szomorú tény és adat, hogy a vezető halálokokat figyelembe véve, négy emberből három olyan betegségben hal meg, amely szűrővizsgálattal megelőzhető lett volna. Innen eredeztethető a társadalmi célú reklámhadjárat beszédes címe: 4ből3, s az a meghökkentő installáció, amely egy héten keresztül nem mindennapi módon tematizálta környezetét! A járókelők választhattak, hogy a szűréseket szimbolizáló három ajtó valamelyikén, vagy egy bizarr koporsószimbólumon haladnak tovább…
A megosztó, de éppen ezért egyedülállóan figyelemfelkeltő ötlet szélsőséges reakciókat váltott ki a Móricz Zsigmond körtér közönségéből, vagyis elérte célját, és felhívta a figyelmet az egészségügyi szűrések fontosságára, csak úgy, mint a szintén Springer & Jacoby ügynökség által készített reklámfilm, ami a nyár eleje óta látható a médiafelületeken. Elmondhatjuk, hogy kampány már most érezhető társadalmi diskurzust generált!
A Médiaunió Alapítvány szemléletformáló kampányáról készült videót ITT nézheted meg!