Az Alapítvány évek óta elkötelezett támogatója az autizmussal élőknek, tevékenységük alappillére, hogy megértessék a társadalommal, ez nem egy betegség, hanem spektrumállapot, amely rendkívül sokszínűen jelenik meg. Edukációs kampányaik révén a legfiatalabb korosztályt érzékenyítik, folyamatos kapcsolatban állnak a legmegbízhatóbb szakemberekkel, és az ő visszajelzéseik és észrevételeik révén valósítják meg célkitűzéseiket, amelyet sikeres adománygyűjtéseik tesznek lehetővé.
Az Alapítvány 2020 év végén is egy átfogó kampányt indított, melynek fő célja – az autizmust övező tabuk ledöntése mellett – az első Autista Mintaház – Diagnosztikai és Terápiás Centrum létrehozása 2021 tavaszán. Érzékenyítő kisfilmjükben autista fiatalok meséltek saját spektrumzavarukról, felhívva a figyelmet arra, hogy a környezetünkben bárkit érinthet az autizmus, anélkül, hogy tudnánk róla. Az egészségügyi ellátás keretében ingyeneges igénybevehető Mintaház elsődleges feladatai között szerepel, hogy az autizmusban érintett családok számára elérhetővé váljon a nehéz élethelyzetek kezelésével kapcsolatos tanácsadás, lehetőség nyíljon a helyes diagnózis felállítására, a gyermekek, fiatalok erősségeinek és fejlődési elmaradásainak felmérésére, a tehetségek felismerése és gondozására, a szociális készségek fejlesztésére, és az egészségügyi vizsgálatok, műtétek és beavatkozások előkészítésére.
Ehhez a kezdeményezéshez kapcsolódott idén a Jónak lenni jó! műsorfolyam, hiszen immáron hagyománynak számít, hogy decemberben a jótékonyság kapja a főszerepet a közmédia csatornáin. Az adománygyűjtésnek hála, amelyhez ismert sztárok és sportolók is csatlakoztak, közel 185 millió forint értékű felajánlás érkezett, melyből 138 millió pénzbeli felajánlás, 47 millió forint pedig egyéb adomány. Az összegyűlt pénz egy része abból az árverésből folyt be, amelyen ismert emberek licitre bocsátott tárgyait lehetett megvásárolni. Néhány felajánlást még egészen december 31-ig megvásárolhatnak azok, akik további összeggel kívánják támogatni a Mintaház felépülését.
A kampány a Kék Süti és a Kék Szív aktivációkkal is kiegészült, amelyek szintén óriási sikerrel zajlanak. Mindkét kezdeményezés apropóját az adja, hogy a kék az autizmus színe. A Kék Süti akcióban mindenkit kék sütemények elkészítésére biztatnak. Az elkészült édességek képeit Instagramon és Facebookon kell posztolni a #kéksüti #együttazautistákért hashtagekkel egészen december 26-ig, a MOL pedig minden poszt után 500 forinttal támogatja az Alapítványt. A Kék Szív kitűzőt, amelyet számos hazai sztár is viselt az elmúlt hetekben, szimbolizálva elköteleződésüket a nemes ügy mellett, bárki megvásárolhatja az Együtt az Autistákért Alapítvány webshopjában, illetve a kiemelt MOL-töltőállomásokon.
„Hihetetlen öröm, hogy ilyen mértékű összefogás lett az eredménye az elmúlt másfél hónapnak. Az alapítványunk nagy álma valósulhat most meg a Mintaházzal, hiszen rengeteg autizmusban érintett családnak nyújthatunk majd igazi segítséget, amelyek révén a mindennapi életüket tehetjük majd könnyebbé. Elmondhatatlan boldogság ez mindannyiunk számára, és végtelenül hálásak vagyunk mindenkinek, aki valamilyen formában támogatta a kezdeményezésünket” – mondta Szijjártó-Nagy Szilvia, az alapítvány elnöke.
További adományozásra mindenkinek van lehetősége: a 13616-os számot tárcsázva, vagy a 13616-os számra küldött SMS-sel hívásonként és üzenetenként 500 forinttal lehet támogatni az autista gyerekeket és családjaikat segítő Együtt az Autistákért Alapítványt céljai elérésében.