Sziasztok!
Ezen a héten azt mesélem el, hogyan is szépülnek a modellek fotózás előtt, hogyan áll össze a tökéletes kompozíció, a smink, a fények, valamint, hogy milyen lesz a végeredmény, amit a lapban láthattok.
Egyszerű, de elegáns sminket választottunk, ami minden korosztálynak jól áll és túlmutat a hétköznapokon. Fényes és csillogó, ami egyszerre hangsúlyozza a bőr természetes szépségét, bársonyos textúráját, megragadja és vezeti a tekintetet. Egyszerre csábító, légies és lenyűgöző.
De kezdjük az alapoknál. A szép bőrt nem helyettesíti semmi. A megfelelő arcápolás, a bőr előkészítése fontos, hogy minimálisra csökkentsük a ráncokat és puhává, rugalmassá tegyük a bőrt. Egy jó kozmetikus meg tudja mondani, melyik terméket használjuk, ami bőrtípusunknak megfelelő, a kísérletezgetés ugyanis nem a legjobb megoldás.
Általános esetben bőrünket heti kétszer radírozzuk le, mindennap használjunk tonikot, hidratáló krémet, ha pedig szükséges, a krém alá szérumot és szemkörnyékápolót.
Ennél a magazinfotózásnál én sminkelés előtt használtam arcradírt (ettől a tág pórusok eltűnnek és bársonyos lesz a bőr – Yves Saint Laurent- Top Secret-natural action exfoliator granule free), tonikot, majd a szem alá és az arcra tettem hidratáló, feszesítő koncentrátumot ( feszessé és hidratáltá válik tőle az arcunk és egyáltalán nem zsíros – Clinique-repairwear laser focus, Kanebo-Sensai- skin focus corrector). Az ajkakra kentem ajakápolót (azokat a termékeket részesítem előnyben, ami egyszerre ápolja és telté teszi az ajkakat – Yves Saint Laurent- Top Secret-re plumping concentrate, 4VOO- lip maximizing serum).
Túl zsíros krémeket az alapozó alá nem jó kenni, lecsúszik róla, ráadásul egész nap fénylik majd az arcunk. A szájápolót a sminkelés megkezdésénél rakjuk fel, hogy mire a rúzsozáshoz érünk, már beszívja a bőrünk. Ez azért fontos, mert ha nem szívódik fel rendesen az ajakápoló, megváltoztatja a rúzs tartósságát, textúráját és színét is!
Ezt követően kialakítottam a szemöldök pontos formáját a sorból kiálló szálak kiszedésével. Ha pár havonta egy szakember kialakítja a pontos formát, sokáig otthon is könnyű utánaigazítani.
A korrektort (Kanebo- Sensai-concealer cb02) vastagon kentem fel, a széleit jól eldolgoztam, ez azért fontos, mert így a legkisebb bőrhibákat is elfedjük a szemhéjon, és egy egységes felületre tudunk dolgozni.
Ehhez a sminkhez első lépésként pezsgőszínű krémes szemhéjfestéket kentem a belső szemzugba, amit ezzel szépen kiemeltem és élénké tettem. A következőkben világosbarna krémes szemhéjfestéket ( MAC-paint pot- groundwork) vittem fel a mélyítővonalra és a külső szemzugba alul és felül, majd melegbarna fényes szemhéjpúderrel ( Dior- 3 Couleurs Smoky) árnyaltam a szemkörnyékét és satíroztam el a mélyítővonalon. Ahol a barna krémes szemhéjfesték alatta van, ott hangsúlyosabb lesz a smink.
Rózsásárnyalatú pirosítóval ( MAC-Mineralize Blush-Dainty) adtam belülről jövő ragyogást bőrnek az alapozás előtt, majd a széleit az alapozóval finoman összedolgoztam. Az alapozót a bőr tónusának kiegyenlítésére használtam. A kicsit csillámos folyékony alapozótól ( Yves Saint Laurent- Le Teint Touche Éclat) a bőr ragyogó lesz, ami természetes fényt ad az arc finom részleteinek.
A szempillákat begöndörítettem, kifestettem (Estée Lauder-Sumptuous Infinite), majd szétválasztottam. Ha nem sötét a szemfesték, amit felkentünk, fontos fokozottan figyelni, hogy a szempillák szépen íveltek legyenek, és ne tapadjanak össze, mert az nagyon látszik. Erre többféle „célszerszámot” árulnak, amivel – amíg nem szárad meg a festék – gyorsan szétválaszthatjuk. De ha egy kifogyott szempillaspirál régi keféjét alkohollal jól átmossuk, az ugyancsak tökéletesen megfelel a célra.
A szemöldöknél a ritkás foltokat barna szemöldökceruzával kitöltöttem, ezt követően a szálakat fölfelé és növésük irányába fésültem egy szemöldökkefe segítségével.
Az ajkaknak a rúzsecsettel felvitt természetes, rózsás árnyalatú rúzzsal adtam lágyan körvonalazott formát. (Giorgio Armani- Lip Maestro 500, ez egy matt krémes textúra, jól kombinálható a nagyon fényes szemfestékkel.)