Profimedia – Red Dot
Napjainkban már sokunknak teljesen természetes, hogy ha szükségünk van valamire, nem feltétlenül kell elmennünk egy vagy akár több üzletbe, azért, hogy beszerezzük a vágyott árucikket, hiszen az internet segítségével otthonunk kényelméből is szinte bármilyen termék elérhető. Sőt, manapság már akár a zsebünkben is elfér saját személyre szabott bevásárlóközpontunk, hiszen okostelefonunk és egyéb okoseszközeink segítségével is egyre több lehetőségünk van a vásárlásaink lebonyolítására. A kozmetikai cikkek kapcsán azonban még mindig kiemelt fontossággal bír a termékek közvetlen, érzékszervi kipróbálása.
A magyar kozmetikai piac 2015-ben 6%-kal növekedett az előző évhez képest, ezzel folytatva immáron 5 éve tartó bővülését. Az AVON friss, 2016. szeptemberi kutatása szerint ugyanakkor a szépségápolási cikkek még nem tartoznak az online szívesen vásárolt termékek közé, hiszen az elmúlt 3 hónapban mindössze a megkérdezettek 10%-a vásárolt kozmetikumot az interneten keresztül. A 18-59 éves nők 60%-a drogériákban vásárol szépségápolási termékeket. Ez többek között arra vezethető vissza, hogy a nők szeretik kipróbálni, kézbe venni a szépségápolási termékeiket, mielőtt megvásárolják azokat, ezt pedig online vásárlás során nem tudják megtenni. Ennek ellenére az online vásárlás rohamos térhódítása várható a szépségápolási cikkek piacán is, hiszen számos praktikus jellemzővel rendelkeznek.
- Egy jól bevált, már ismert terméket bátran megrendelhetünk online, ráadásul a web- shopokban is sokszor találkozhatunk különböző kedvezményekkel, így ha egy konkrét termékre vágyunk, érdemes online is utánajárni a lehetőségeknek.
- Bár online nem tudjuk kipróbálni a termékeket, de beszerezhetünk termékmintákat. Ha a minták elnyerik a tetszésünket, a következő online rendelésünk során akár be is szerezhetjük a normál kiszerelést.
- Az online vásárlás az ünnepek közeledtével kifejezetten praktikus lehet, főleg ha nem kedveljük az ilyenkor jellemző nagy tömeget. A szépségápolási termékek ilyenkor ünnepi csomagolásban érhetőek el, megkönnyítve ezzel az ajándékozást. Az elegáns csomagokkal ráadásul könnyedén örömet szerezhetünk női családtagjainknak, ismerőseinknek.
„A millenáris generáció új trendet hoz be világszinten: vásárlás előtt szó szerint kiképzik magukat az új trendekből és ajánlásokból a szépségápolási blogok és applikációk segítségével, illetve vásárlás előtt minden kozmetikumot tesztelni szeretnének. Az online edukáció, a beauty applikációk, a webshopok számukra már természetesek, de ha új kozmetikumról van szó, akkor azt érinteni, tesztelni szeretnék, illetve annak „eredményét” szintén tartalomként osztják meg az önkifejezés egyik eszközeként.” – mondta Boruzs Ákos, az AVON digital managere.