Ékszertervezők és sztármúzsáik

2016. március 22.
Ékszertervező bloggerünk, Koós Lili, ezúttal híres ékszerészek és híres múzsáik kapcsolatából szemezget.

A múzsák már a görög mitológiában is meghatározó szerepet töltöttek be, hiszen ők voltak – talán számomra leginkább találó megfogalmazásban-: “az emlékezés és az improvizáció ihletői. “

Mivel az ékszerek leginkább a nőiességhez kapcsolhatóak, mint az elegancia, stílus és báj kiemelői, a tervezők is előszeretettel választják koruk szépségideáljai közül azokat, akik „életre kelthetik” kollekcióik mondanivalóját.

Vagyis a múzsák általában ugyan azokat a tulajdonságokat képviselik, amiket a márka tükrözni szeretne a vásárlói számára. Éppen ezért nagyon fontos a megfelelő modell kiválasztása, melyhez figyelembe veszik még a hölgy személyiségét is.

Elsőként David Yurman New York-i tervezőt mutatom be, aki immár 10 éve dolgozik együtt Kate Moss-al: „Azért választottuk Kate-et mert ikonikus, szofisztikált, de mégis belevaló és üde egyszerre. Ezek mind a márka legfontosabb jellemzői.”- mesélt egy interjúban az együttműködésről a tervező.

A 2015-ös kampány fotókat – csak úgy mint eddig minden évben – a híres fotós, Peter Lindberger készítette. A többségében drágaköves ékszereket tervező márka kampányaiban Kate Moss megjelenése szándékosan lezser, mivel a kibontott haj, a kevés smink és a fekete – fehér fotók emelik ki a leginkább a brand üzenetét.

Ezután jöjjön az olasz Pomellato ékszerház, mely egy másik megközelítést képvisel. Ők a szuper nőies latin dívát, Salma Hayeket választották legújabb kampányarcuknak. A képek és az ékszerek inkább a kifinomult nőiességet, érzékiséget és csábítást tükrözik. A „dögös“ színésznő így nyilatkozott a márkáról: „Egy Pomellato ékszernek akkora ereje és karaktere van, hogy képes megsokszorozni viselője kisugárzását” .

Nem maradhat ki a felsorolásból, a rendkívül kedvelt Swarovski sem, melynek egyik legmeghatározóbb múzsája az ausztrál szupermodell, Miranda Kerr.

A márka azért választotta múzsájának a szépséges modellt, mert sugárzó, modern és kifinomult stílusa van, ami tökéletesen reprezentálja a márka és kollekcióinak sokoldalúságát.

Olimpia, Holdra szállás, James Bond… és Cindy Crawford

Egy óra márkát is betennék a felsorolásba, de nemcsak azért mert sokan ékszerként tekintenek a dizájner órákra, hanem mert az Omega, – mely az 1932-es Los Angeles-i olimpiai játékok óta egyet jelent az olimpiai időméréssel és az 1965-ben elsőként holdra lépő asztronauta, Neil Amstrong órájával, valamint James Bond „varázs” kiegészítőjével- húsz évig Cindy Crawfordot, a topmodellek topmodelljét választotta képviselőjenek.  Az évfordulót a modell így jellemezte egy interjúban: „ Ez egy csodálatos kaland, húsz nagyszerű év! Amikor részt vettem az első kampányban 1995-ben, az Omega egy meghatározó óragyártó cég volt a piacon. Hihetetlen, hogy ott lehettem a divat világába tett első lépéseinél.”

LIKO

Végül pedig bemutatnám nektek az én múzsámat is, a Magyar Nemzeti Balett magántáncosnőjét, a gyönyörű Felméry Lilit. Legújabb kollekcióm, a Reflections kampányfotóin kifejezetten a testre, mint az érzelmek és hangulatok sokoldalúságát kifejező kifinomult eszközre építettem. A darabok személyiségünk apró tükröződéseit közvetíti, melyek fotózásához Felméry Lili tökéletes választás volt. Csodálatosan nőies, kecses és könnyed, de ugyanakkor sodró, vad és szenvedélyes is tud lenni egyszerre,  akárcsak hangulataink, kedvünk és érzéseink.

Fotók: Profimédia – Red Dot