New York és London divatfővárosok híresek arról, hogy új tehetségeket mutatnak be és olyan világbrandek indultak el ezekből a városokból, mint Alexander McQueen, Stella McCartney és Badgley Mischka. A két divatfőváros az elmúlt években a klasszikus márkák mellett az új tehetségek bemutatására és kinevelésére helyezte a hangsúlyt, melyet a rendezvények rendszeres részvevőiként minden őszi és februári bemutatósorozat során megfigyelhetünk.
Az idei divatheteken többek között olyan brandek mutatkoztak be egyedi kollekcióval, mint a Temperley London, a Zandra Rhodes, és igazi diszkóhangulatot teremtve az Ashish. A New York Fashion Week egyik kiemelkedő tervezője a különleges japán kimonókat tervező Hiromi Asai volt, aki egy crowdfunding program segítségével teremtette elő a bemutató költségeinek fedezését.
Temperley London
A 2000 óta az angol piacon vezető pozicíóban lévő, világsztárok által is közkedvelt Temperley London brand egyedi, légies, 2016-os őszi-téli kollekcióját egy egzotikus, mesebeli hajóút inspirálta. A különleges ruhák a kék különböző árnyalataiban tündököltek, a bemutató a divathét egyik legkülönlegesebb rendezvénye volt egyedi díszleteivel.
Ashish
A londoni divathét egyik legkülönlegesebb kollekciójával az Ashish rukkolt elő. A ’80-as évek diszkó trendje által inspirált kollekció bemutatóján a rózsaszín, lila, és sárga különböző árnyalataiban pompáztak.
Zandra Rhodes
A 70-es évek legendás brit divattervezője Zandra Rhodes az idei divathét alkalmából külön divatrendezvénnyel rukkolt elő ahol többek között olyan hírességek is megjelentek, mint Jimmy Choo. A tervező által készített kaftánok a ’70-es évek inspirálta és színvilágában és egyedi printjeivel hűen tükrözi a tervező egyedi stílusát, nem véletlen, hogy a tervezőnő közel 40 éve oszlopos tagja a londoni divatipar krémjének.
Hiromi Asai
A New York Fashion Week legkülönlegesebb rendezvényei között volt a Hiromi Asai divatbemutató. A modellek különleges, tradicionális japán kimonókat mutattak be a kifutón. Külön érdekesség volt, hogy a tervező a bemutatóhoz szükséges összeget egy különleges crowdfunding program segítségével teremtette elő, és a különleges tradicionális japán színeket és mintákat bemutató ruhák óriási sikernek örvendtek.
A bemutatók során az is nagyon fontos, hogy résztvevőként minél több új tervező ruháit viseljük, ráirányítva ezzel a szakma figyelmét a kreációikra. Az idei divathetek alatt többek között olyan többek között feltörekvő brit márkák kollekcióit viselhettem, mint a Yufash, mely különösen közkedvelt olyan hírességek körében, mint a Little Mix. A márka egyedi kreációt többek között magyar tervezők, a The Naan Design és a ZEMART by ZEMA, és a De Fleurs különleges ékszereivel viseltem.
Írta: Ravas Lili