Mi jutott eszedbe először, amikor megérezted az illatot?
Legelőször, természetesen amellett, hogy egy virágillatról van szó, a frissessége fogott meg. A fiatal generáció jut eszembe róla. Nagyon dinamikus, lendületes, tényleg fiatalos, friss illat.
Hogyan született meg maga a ruha?
Tudtam, hogy hosszú ruha lesz, mivel a Zigi Brand kollekcióiban ez meghatározó. Főként a rétegezéssel operáltam a tervezéskor. A felső réteg egy abszolút lágy, teljesen áttetsző selyemmuszlin arany szálbeszövésekkel – egy felhőszerűen könnyű anyag. Ez a frissességet, fiatalságot szimbolizálja, akár a nyári szellő. Az alsó réteg egy ibolyaszínű kék selyem, ami a parfümnek alapösszetevőjét, az ibolyát jeleníti meg.
Fotó: Gregus Máté
A Kenzo márka mennyiben inspirált?
Főként az anyaghasználat és a formavilág esetében. Mivel a Kenzónál sokszor látjuk az anyagok kombinációját, sokszor eltérő anyagokét is, túlzásba menő színkombinációkkal együtt, ezért, bár magamtól a saját kollekcióimban sosem kombináltam volna az aranyat kékkel, most színben visszahoztam ezt. A kék szín az illat-összetevő, az ibolya asszociációjaként jelenik meg a ruhában, és ez abszolút Kenzo hatás. A ruha felső rétegeként használhattunk volna akár például egy másik kék árnyalatot, kék selymet és akkor egy tiszta kék ruhát hoztunk volna létre, ami szerintem maga az illat. De ahhoz, hogy a Kenzo is megjelenjen, szükséges volt az arany és kék kombinációja és persze a speciális formavilág. Egy kiszámíthatatlan szabású, játékos, behatárolhatatlan ruha.
A kollekcióidban érzékeny és szexi megközelítést egyaránt láthatunk. Egészen ritka, hogy valaki ennyire ismerje a nőket. Mi a titkod?
Természetesen tanultam például anatómiát, ezért a nők testarányaikhoz speciálisan tervezek. A művészi megjelenítés mellett számomra az is fontos, hogy a ruháim tényleg hordhatóak legyenek. Ha valaki megnézi a kampányképeimet, videóimat, szeretném, ha megfogná a mondanivalóm, ugyanakkor érezze jól is magát a ruháimban.
A 2017. tavaszi-nyári kollekciódat, amelyet a Marie Claire Fashion Daysen mutatsz be, mi jellemzi?
A kollekció az Érzékek Birodalma címet kapta. Egy szépen komponált, ugyanakkor provokatív, formabontó kollekció. Erőteljesen szabott, a test vonalát követő fazonok jellemzik a ruhákat, markáns anyaghasználattal, lágyan omló anyagokkal, selyemmel és áttetsző muszlinnal kiegészítve. Az erőteljes, markáns anyaghasználat pedig megköveteli a tökéletes, tűpontos szabást. A színhasználatunk is túlburjánzó, az azúrkék almazölddel, a pasztellbézs élénk okkersárgával, a pink pedig lazactónusokkal együtt alkot egy hipernőies, kifinomult és mégis erőteljes, igazi glamouros kollekciót. A kampányképeket igazán érdemes megnézni! Valami olyat akartam létrehozni és úgy érzem, sikerült, ami még nem igazán volt itthon. Szépen komponált fotókat készítettünk, ugyanakkor egy extrémen provokatív, ironikus sorozatban teljesen újragondoltuk a szépség, a test és a ruha fogalmát. Ezeket a fotókat bizonyos szempontból állásfoglalásnak is nevezhetjük: a mai korunkról, a nemi szerepek átalakulásáról. Ami viszont számomra a legfontosabb volt, hogy provokatív és pikáns legyen. Úgy gondolom, és erre büszke vagyok, hogy ez az eddigi legjobban sikerült kollekcióm. Izgatottan várjuk a közönség visszajelzéseit is, remélem, szeretni fogják.
A ruhára ITT licitálhatsz!
A befolyt összeget az Emlőrák Gyógyításáért Alapítványnak ajánlották fel.