Az online árusító divatmárka, a ModCloth az első a – reméljük később hosszúra nyúló – sorban, akik megfogadták, hogy nem fogják utómunkával maniplulálni fotóikat. A Hirdetők Hősi Fogadalmát (Heroes Pledge for Advertisers) egy női jogokért harcoló szervezet, a The Brave Girls Alliance fogalmazta meg, és mindössze három pont betartására kötelez:
1. Mindent megteszünk, hogy ne változtassuk meg a színét, formáját, méretét, arányait az emberekről készült képeknek, és hogy ne vegyünk el külsejükből, vagy adjunk hozzá fizikai megjelenésükhöz.
2. Ha a cég mégis végezne változtatásokat, kötelesek egy „Truth in Advertising” címkével jelölni azt.
3. Manipulált modelleket szerepeltető hirdetéseiket nem reklámozzák olyan fórumon, ahol 13 éven aluli gyerekek láthatják.
Azt már egy ideje tudjuk, hogy a minket körülvevő mesterségesen létrehozott tökéletes szépségű modellek milyen hatással vannak a testképünkre. Nagyon rossz. Főleg a fiatalabbaknál vezethetnek súlyos önértékelési problémákhoz vagy akár evési rendellenességekhez a mindenhonnan minket figyelő, valószerűtlenül gyönyörű nők képei. Szerencsére egyre több divatház hajlandó vállalni a valóságot: az Aerie, American Eagle fehérneműmárka is idén ígérte meg, hogy nem javítják fel a képeiket utómunka során, de a sportszereket árusító Title Nine is úgy döntött, hogy modellek helyett hétköznapi, hivatásos sportolók népszerűsítik termékeiket. „A modelleink tükrözik igazán híven a márkánk felfogását: mindennapi nők, akik nem mindennapi dolgokra képesek. Reméljük, ha átlapozod katalógusonkat, minden képről kicsit magadra tudsz ismerni.” – olvasható a Title Nine weboldalán
Remélhetőleg a pozitív kezdeményezést sokan követik majd, és szép lassan tényleg hétköznapi emberek barátságos arcai néznek majd vissza ránk a plakátokról.