Kávé és divat: bemutatjuk Suri Adriennt és Kustos Nikolettet, új bloggereinket

2014. szeptember 17. |

Suri Adrienn és Kustos Nikolett ezentúl hétfőnként, állandó jelleggel jelentkező sorozatban mutatják be a legdizájnosabb kávézókat nektek.

Suri Adrienn és Kustos Nikolett, fotográfus a világ két csodás – ha nem a legcsodásabb – dolgát ötvözik munkásságukban: a divatot és a gasztronómiát.

A hétfőnként jelentkező posztokban a lányok egy-egy a stílusát és a felszolgált ételek, italok minőségét tekintve is figyelemreméltó kávézót vagy cukrászdát mutatnak be, ráadásul úgy, hogy a kávéházba beültetnek egy hazai dizájnert is. Így a végleges benyomást a helyszín belső terének részletei, a kávé színe, a péksütemények pazar látványa és a tervező kiegészítői együttesen adják. Adrié a szöveg, Nikié a kép, tiétek az élvezet.

Meséljetek kicsit magatokról! Honnan ered a divat és dizájn iránti érdeklődésetek?

Suri Adrienn: A gasztronómia, divat és dizájn kapcsolata mindig is érdekelt. Tudatosan vagy tudat alatt, de volt szerencsém mindhárom terülten dolgozni. Először egy 3 Michelin-csillagos fine dining étteremben, majd segítettem a KOMOD fiatal magyar divattervező lányok munkásságát és jelenleg a POSITION-Collective dizájn csapatnál dolgozom.

Kustos Nikolett: Gyerekkorom óta fontos szerepet játszik az életemben a művészet és annak különböző területei. Másfél évet asszisztáltam Balla Viviennek, ami által beleláttam az itthoni divatvilág működésébe, jelenleg pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem másod éves fotográfus hallgatója vagyok, így akarva-akaratlanul a mindennapjaim részese a divat és a dizájn is. 

Honnan ismeritek egymást és mióta dolgoztok együtt?

Adri: Korábban én is a MOME-n tanultam, és egy közös ismerős ajánlása útján kerestem fel Nikit.  Nem ismertük egymást, de már az első találkozó olyan jó hangulatban telt, hogy éreztem, kell, hogy legyen folytatása. Az, hogy Niki Balla Vivien asszisztense volt és érdeklődik a divat iránt, már “csak” egy külön pluszt jelentett. Arról, hogy Niki mit gondol erről, kérdezzük meg őt, addig én becsukom a fülem.

Niki: Nagyjából fél éve keresett meg Adri azzal, hogy szeretne kooperálni velem egy projekt keretein belül. Amint találkoztunk és felvázolta röviden a koncepciót, egyből tudtam, hogy szeretnék együtt dolgozni vele.

Hogyan foglmaznátok meg, hogy mi a TASTECODE?

Adri : A TASTECODE a dresscode és a taste angol szavak összeolvadásából jött létre. Saját izlésvilágunk, épp úgy, mint a ruhatárunk, személyiséngükkel formálódik és alakul, ugyanúgy hatnak rá a trendek és az új hullámok. Belső énünk reprezentációi azok a helyek, ahol a legjobban érezzük magunkat, ahova szívesen visszajárunk. Mindez a külsőnkön az általunk viselt ruhákkal jelenik meg. 

Hogyan merült fel a TASTECODE ötlete?

Adri: Amikor Amerikában egy 3 Michelin-csillagos étteremben dolgoztam, rengeteg kulináris impulzust kaptam. Az ottani séfet felkérték egy cikk készítésére, ahova közösen írtunk szövegeket. Folyamatosan bújtam a blogokat, olvastam cikkeket és kerestem képeket. Annyi élmény gyűlt össze bennem, hogy mindezeket szerettem volna megoszatni a külvilággal. 


Helyszín: This is Melbourne Too

Mi a kapcsolat a divat és a gasztronómia között?

Adri: Az étkezés a mindennapjaink része, sokkal könnyebben azonosulunk egy üzenet mondanivalójával, ha egy kifogástalan gasztronómiai alkotással vagy éppen egy átmulatott este nyomaival áll kapcsolatban. Az étkezés egy olyan folyamat, ami nem csak a tányéron hagy nyomot, de hatással van mind az alkotóra, mind a befogadóra. Manapság sokkal többen érdeklődnek a különleges izkombinációk, a meglepő alapanyagok és a kreatív alkotások iránt. Éppen ezért innovatív ételprojektek megtalálhatóak a múzeumokban, a multikultúrális komplexumokban, művészek alkotásain és természetesen divatbemutatókon, divatújságok címlapjain is. 

Tudsz esetleg pár példát említeni?

Adri: Gondoljunk csak a Dolce & Gabbana 2012-es tavaszi kollekciójára, ahol padlizsánok és chili paprikák köszöntek vissza a ruhákon és kiegészítőkön, vagy a Karl Lagerfeld által megálmodott, pazar indiai vacsorát elénk táró kifutójára, ahol a 2011/12-es Paris-Bombay Métiers d’Art kollekciót mutatta be. De nem is kell olyan messzire mennünk az időben, elég, ha az idei Moschino és a gyorsétterem lánc kapcsolatát idézzük fel, vagy a Chanel kifutóján a kenyeret és a tojásokat. A Harrods When Fashion & Food Collide! kampánya szintén ikonikus, ugyanúgy, ahogy Luciana Rondolini ételeket díszítő ékszerei vagy Anna Barlow kerámiái, ahol a magassarkú cipő egy fagyi ostyán áll temérdek édességgel leöntve. 

Miért éppen divattervezők és miért éppen kávéházak, cukrászdák?

Adri: A kávéházak világa és a különböző divatmárkák nagyon inspirálóak a számomra. A különbőző kávézók különböző érzéseket váltanak ki belőlem, s ezt a hangulatot próbálom meg átadni egy-egy magyar tervező jellegzetes munkájával. A már fent említett gasztronómia és divat szoros összefüggése lehetővé teszi, hogy mindezt kepi formában is megjelenítsük. 

Milyen szempontok alapján párosítjátok a kávézókat és dizájnereket?

Adri: Folyamatosan nyomon követem a magyar divattervezők munkásságát, valamint nagy érdeklődéssel tanulmányozom a kávékülönlegességek és a belsőéptészet szakmai világát. Egy adott hely hangulatához és stílusához igazodva választom a dizájnereket, vagy inkább a kávézó a dizájnert, nem nagyon kell ötletelni, egy hely azonnal súg. Elég csak körbenézni és megfigyelni az ott tartozkodó embereket.

Milyen számotokra egy idelis kávézó vagy cukrászda, ahova ti is szívesen beülnétek ötletelni?

Adri:  Az egyik kedvenc kávézóm Párizsban a Boot Cafe. Mindent megtestesít, amit számomra egy tökéletes hely megkíván. Bár nagyon picike, de varázslatos hangulata van. Letisztult belső dizájn, kellemes kiszolgálás, friss házi péksütemények, virág az asztalon és art magazinok a polcokon. De lehet bármilyen jó az enteriőr, és lehet professzionális a kávé, ha valaki nem szívvel lélekkel nyit helyet, az rögtön érződik és kiül a hely hangulatára. 

Niki: Számomra a tökéletes hely az, ahol nem csak kávézni, de dolgozni is lehet (és nincs konnektor hiány). Nekem is nagyon fontos a hely hangulata. A hab a tortán, ha mindez egy jól átgondolt, szofisztikált környezetben van kivitelezve. Dizájnban előnyben részesítem a minimál stílust.


Helyszín: This is Melbourne Too

És ami a divatot illeti: hogyan jellemeznétek öltözködési stílusotokat?

Adri:  Kényelmes és letisztult viseletet szeretem. Nagyon szeretem a feketetét, és a föld színeket. Hétköznap amolyan business casual, de kizárólag magassarkú nélkül. 

Niki: A basic darabokat kedvelem a leginkább. Keverem az elegánst a sportrossal, öltözködésemben a sötét dominál, ritán hordok színeket.

Milyen posztokra számíthatunk tőletek itt, a Marie Claire oldalán?

Adri: Kávé, kávé, kávé és még egy kis kávé. Na jó, nem lettem ennyire függő. A posztokban olyan helyeket mutatunk be, ahova mind dizájn, mind gasztronomia szempontból érdemes lesz betérni. A hely hangulatát, pedig a tervezők kiegésztői által szeretnénk tükrözni.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Divat

Újdonságok és jótékonyság a NUBU-nál jóga

Újdonságok és jótékonyság a NUBU-nál