Tudatos környezetvédő vagy a vásárlás terén is?

2017. március 08.
Új márka, a Where's Mom indít kampányt az Indiegogón nőnap alkalmából.

Kovács Dóra a Brigdet&Olivia márka egykori tervezője új dologba fogott. Merőben új szemlélettel indult neki a divattervezésnek, és megálmodta a Where’s Mom márkát, amely monobrandként kizárólag ingeket és ingruhákat gyárt, ám az egész család számára. A márka neve a családban egyik legtöbbet ismételt mondat. Mégsem csak anyukákat szólít meg, hanem azokat az aktív apukákat, férfiakat is, akik részt vesznek a család életében.

Az Indiegogón március 8-án induló kampányukkal jövendőbeli vásárlóinkat keresik. Olyan családokat és közösségeket, akik tudatos környezetvédők a vásárlás terén is, és hajlandóak egy átgondoltabb, jobb minőségű terméket megvenni a fenntarthatóság jegyében, mintsem olcsó munkaerővel előállított, olcsó ruhák tömkelegét felhalmozni.

A márka társadalmi felelősségvállalása szignifikáns része a projektnek. A környezetvédelem, az energiatakarékosság, a bio táplálkozás központi szerepet játszik a mindennapi életünkben, éppen ezért fontos, hogy beszéljünk a ruhaipar helyzetéről is. Az olajtermelés után a divatipar a második legszennyezőbb iparág. 1 kg pamut előállításához 20.000 liter vizet használnak el, viszont 1 kg pamutból csupán 2 darab póló készül el. A 10 dolláros termékeknek igen is nagy ára van.

„Előbb-utóbb a fenntarthatóság és a transzparencia már nem csak egy opcióként, hanem előírásként fog jelentkezni a világunkban – mondja Dóra. – Ezért döntöttünk úgy, hogy mi az első lépéstől kezdve ezt az utat járjuk. Szeretnénk beszélni arról, hogy mi a ruhakészítés folyamata. Informálni követőinket az alapanyagainkról, az etikus munkakörülményekről, a gyártás kihívásairól. A márkát párommal, Esterházy Miklóssal együtt csináljuk, a legapróbb részletektől kezdve mindenben részt veszünk. Én tervezem a ruhákat, ő az azokra felkerülő mintákat és egyéb rajzokat. A világűr inspirálta minták, amelyek megjelennek a férfi, női és gyerek termékeken is, lehetőséget adnak az embereknek, hogy kimutassák az összetartozásukat. Olya brandet álmodtunk meg, amely felvállalja a , és mer őszintén beszélni a tökéletlen pillanatokról és megoldásokról is.”

A kampány március 8-án, nőnapon indul az Indiegogo közösségi finanszírozású oldalon, a cél pedig a márka és a termékek megismertetése, illetve hogy a gyártást optimalizálni tudják minél több emberhez eljutva.

Fotó: Kovács Richárd