Kovács Ágnes a Pécsi Művészeti Szakközépiskola textil szakán kezdett el ismerkedni a táskakészítéssel, majd a MOME-n tanult öltözék-kiegészítő tárgy (bőr) tervező szakon, így született meg a márka. A stílust letisztult szín- (fehér, drapp, világos rózsaszín, fekete) és formavilág jellemzi. Leggyakrabban használt alapanyagai a fa, a bőr és a filc. Ágnest a tervezés során a skandináv design, a budapesti hidak ívei, a japán facsapolási technika, vagy éppen az uroborosz, vagyis a saját farkába harapó kígyó szimbóluma inspirálja. Amerikai és ázsiai (Taiwan, Dubaj, Kína) concept store-okban is népszerű, de a legbüszkébbek, hogy darabjai már a szingapúri Red Dot Múzeumban is elérhetők.
Fotók: Károlyi György (Flashback)
Lakatos Balázs nem találta a tökéletes hátizsákot, ezért készített egyet magának, aminek akkora sikere lett, hogy 2012-ben feleségével, Judittal megalapították az YKRA-t. A márka sokat merít a 70-es évek divat- és színvilágából, minimalista stílusából, valamint a csehszlovák és amerikai hegymászó kultúrából. Az YKRA termékek lassan a világ minden pontján megvásárolhatóak, fő piacai közé tartozik Japán, Franciaország, Németország és Amerika. A külföldi siker ellenére a termékek továbbra is itthon készülnek, természetes alapanyagok, prémium minőségű bőr és pamutvászon felhasználásával. Az YKRA hátizsákokba belefér minden, amire szükséged lehet ahhoz, hogy felfedezd a világot, amelyre a márka mottója is ösztökél – „FOLLOW THE SUN”.
Egedi Adél divat- és stílustervező szakon végzett a Forrai Gimnázium és Művészeti Szakgimnáziumban. A táskatervezést sosem tanulta, egyszerűen belevágott, márkáját 2015-ben alapította meg. Egész napos rohangáláshoz készít bútortextilből, textilbőrből és bőrből hátizsákokat nőknek, férfiaknak és gyerekeknek egyaránt. Letisztult, geometrikus formavilág jellemzi a darabokat. A márka igazán hazainak mondható, minden alapanyag Magyarországon készül. Egy belvárosi műhelylakás a márka bázisa, a táskákat a mai napig Adél tervezi és egy varrónő, illetve varroda segítségével készülnek el.
Neza Peterca és Vesmás Júlia egy bringás filmes projekt kapcsán találkoztak először, 2011-ben alapították a márkát. Júlia divattervezést tanult Dániában, Spanyolországból költözött haza Budapestre, Neza pedig Ljubljanában tanult interaktív designt. A Blind Chic. név a „vak tyúk is talál szemet” közmondásra reflektál, arra utal, hogy véletlenekből is születhetnek nagy dolgok. A kezdetekben bringás kiegészítőket készítettek esztétikailag és funkcionálisan egyaránt. A táskáik sokszínűek, strapabírók és időtállók. Céljuk, hogy támogassák a bringás életérzést, ezért kalandtúrákat is szerveznek.
Fotók: Vékony Dorottya, Neza Peterca
Kiss Gábor bőrdíszművesnek tanult, a szakmát édesapjától látta. 2013-ban alapította meg a márkát, érdekesség, hogy azóta is nem csak tervezője, hanem készítője is a táskáknak. A stílusban professzionalitás, precizitás köszön vissza, leggyakrabban fekete színt használ, mert a vásárlói visszajelzések szerint ez a legpraktikusabb. A klasszikus színeken túl játékos, hologramos hatású, különleges darabokat is találunk nála. Egyedi elképzeléseket is szívesen megvalósít, és örök garanciát vállal minden darabra.
Szerző: Strausz Kinga (gyakornok)