Hogyan keveredik egy 22 éves fiatal lány a webshopfejlesztés felé? Mindig is ezzel szerettél volna foglalkozni?
Az irodalom, a művészetek és a divat már egészen fiatal korom óta fogalalkoztatnak. Ennek ellenére a középiskola után cukrász sulit végeztem. Csak pár hónapot töltöttem a szakmában, amikor is rá kellett jönnöm, hogy ez nem az én utam. Az Auguszt Cukrászdában töltött pár hónapom után elkezdtem édesapám webshopjainak a munkálataiban aktívan részt vállalni: ezek szintén ruharendelős oldalak, de teljesen más célközönséggel, mint akiket én szerettem volna elérni.
Ekkor jött az a merész gondolatom, hogy a családi vállalkozásban megtanultak jó alapot képezhetnénk ahhoz, hogy azt csináljam, ami mindig is érdekelt: arra gondoltam, mi lenne, ha a kortárs művészet népszerűsítését a divaton keresztül interpretálhatnám másoknak? Erre pedig a XXI. században mi is jelenthetné a legalkalmasabb platformot, mint az internet… Így gyorsan elvégeztem egy online marketing gyorstalpalót, majd egy teljes évet azzal töltöttem, hogy összerakjam a saját felületemet.
Mesélj egy kicsit a koncepcióról!
Van egy lengyel cég, akik kortárs művészeknek adnak lehetőséget arra, hogy ruhadarabokra vigyék fel a saját alkotásaikat. Zseniálisnak tartottam ezt a koncepciót, viszont mára olyan hatalmas tárházzá vált a felület, olyan vegyes minőségű grafikákkal, hogy szinte lehetetlen eligazodni benne egy olyan embernek, aki akkor jár ott először. Csak pólóból mintegy 871 oldalnyi termék található a felületen. Az én feladatom tehát egyfajta „online kurátori munka”, azaz előválogatom a saját ízlésem és értékítéletem szerint azokat a darabokat, melyekre a célközönségem rákaphat, majd ezeket a Skizocat oldalán összegyűjtöm a kortárs grafika iránt érdeklődő hazai közönségemnek. Jelenleg körülbelül 2000 termék közül lehet válogatni nálam.
Érdekesség még, hogy a lengyelek mellett már egy amerikai partnerrel is dolgozok. Ők képviselik a webshopon az öko vonalat. A The Mountain márka 100% pamut, bőrbarát termékeket kínál a tudatos vásárlóim számára.
Kik vásárolnak nálad?
Az a tapasztalatom, hogy Budapesten kevésbé rendelnek az emberek, sokkal szívesebben veszik át személyesen a cuccokat. Így aztán elég pontos képet kapok a vásárlóközönségemről. Egyelőre a fővárosi-belvárosi fiatalok jelentik a legnagyobb százalékát a vásárlóimnak. Nagyon örülök ennek, hiszen úgy indult a webshop, hogy éppen ezt a korosztályt szeretném megcélozni, viszont nagyon boldog lennék, ha idővel a vidékieket is meg tudnám szólítani.
Most még elsősorban lányok vásárolnak nálam, de nagyon erős a férfi kollekció is, így a jövőben mindenképpen előtérbe szeretném helyezni őket is.
Igazából, el szeretnék érni mindenkit, aki fiatalnak érzi magát!
Nagyon izgalmasak a sportruháitok. Nem sok hasonló koncepcióval megálmodott sportfelszerelést látni itthon.
Igen, ebben tényleg egyedinek mondható a webshop. Sajnos még nem is igazán sikerült megismertetnem a sportcuccainkat a közönséggel, úgy tűnik, a megbízható sportmárkák által kínált darabok még mindig uralják a piacot. De hiszek benne, hogy a sportruházatunk annyira különleges, hogy előbb-utóbb meg fogja találni a célközönségét. Annál is inkább, mert nagyon jó minőségű anyagokkal dolgozunk, a minták pedig magukért beszélnek.
Mik azok a szempontok, melyek alapján „kurátorkodsz”? Melyik darabok fogynak a legjobban?
Nagyon szeretik a növényes és az absztrakt mintákat a vásárlók, főként pulcsikon és pólókon. A társadalmi kérdések, úgy mint női jogok vagy egyéb felelősségvállalással kapcsolatos témák szimbolikusan, de szintén szeretném, ha hangsúlyos vonalát képeznének a brandnek. Ebben talán egy kicsit óvatos vagyok, szomorúnak tartom, hogy 2018-ban még mindig át kell gondolnom, hogy mi kerülhet egy-egy ruhadarabunkra és mi nem.
A feminizmus, a női jogok védelme egyértelműen a szívügyem. Még mindig van bennem egy zsigeri félelem, hogy nem bíznának bennem a vásárlóim, ha megtudnák, hogy egy 22 éves fiatal lány áll a brand mögött. Számomra már a személyem felfedése, előtérbe helyezése is egy tudatos, és még leküzdésre váró feladat.
Merre tovább?
Egyelőre még annyira gyerekcipőben jár a Skizocat, hogy profitot nem termel, így az elsődleges célom mindenképpen az, hogy megszilárduljon a vevőbázisom, hogy minél több emberhez eljusson a márka üzenete. Ha ez megvan, szépen lassan a termékeinket szeretném pop up store-okba, újhullámos kávézókhoz, galériákhoz is eljuttatni. Aztán persze jöhet a saját üzlet!
Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Skizocat: már a Pavé Bike & Café biciklis kávézóban is megtalálhatóak a termékeink, illetve a Pavé Fixed Gear Team, egy 5 emberből álló csapat versenyszezonját fogja a webshop idén támogatni. Nagy öröm, hogy a mi sportcuccainkban fog rajthoz állni az első hazai fixhajtású kritérium versenyeken induló csapat.
Grafikát tervezel tanulni. Számíthatunk arra a közeljövőben, hogy saját mintáid is fel-fel fognak bukkanni a webshopban?
Igen, mindenképpen ez a célom. Jelenleg ott tartok, hogy rengeteg ötletem van, de még nem tudom megvalósítani őket. (nevet) Nagyon szeretnék pólókra, pulcsikra és tote bagekre tervezni. Illetve azt is komolyan fontolgatom, hogy magyar feltörekvő grafikusokat karolnék fel, akiknek a műveit szintén ruhákra nyomnánk. 3-4 művész már jelentkezett is az Instagramon, így érdemes folyamatosan csekkolni minket, hiszen könnyen lehet, hogy a közeljövőben magyar alkotások fogják elárasztani a webshopot.