Catwalk a vízen – különleges mozgó divatbemutató a Szajnán

2018. szeptember 06. |

A vietnámi származású Jessica Minh Anh „divatbemutató a vízen” sorozatának legújabb eseményére kaptunk meghívást a divat fővárosában, Párizsban. A 7. alkalommal rendezett látványos vízi show helyszínéül egy 60 méter hosszú panoráma sétahajó szolgált.

Már maga a meghívó figyelemfelkeltő és tetszetős volt, amely délután 14 órára invitált a Szajna északi partján lebegő hatalmas üvegfalakkal borított sétahajóra, az Alma híd mellett, átellenben az Eiffel-toronnyal. Pontos érkezést kértek a szervezők, amit meglepő módon betartott a nagyérdemű, pedig köztudott, hogy a párizsi bemutatók minimum 20 perces késéssel kezdődnek. A hajó a belváros irányában indult el, a város legszebb hídja, az Alexandre III. felé.

Káprázatos látvány tárult elénk a romantika fővárosában, kezdve a Grand Palais kiállító csarnok kupolájával, melyet az Orsay Múzeum egykori pályaudvar épülete követett, szemben vele a Tuilériák kertjével és a Louvre impozáns falaival. Mindeközben a manöken és producer Jessica Minh Anh piros estélyi ruhában felvonulva megnyitotta a show-t.

Közel egy órán át hét női divattervező és alkotó kreációi mutatkoztak be a lenyűgöző háttér előtt. A vegyes stílusvilágot tükröző divatbemutató pont annak köszönhető, hogy a hét tervező különböző kontinensről érkezett eltérő kultúrát képviselve: a francia De Galluchat márka ékszerei, az amerikai Nuryah kézitáskái egészítették ki a perui Ani Alvarez Calderon, a bangladesi Zoan Ash, a dubai Atelier-Zuhra és az ismert japán tervezőnő Yumi Katsura ruhakollekcióit. A bemutató apropójaként a közönség ANH MINH JESSICA X COCOSIN, a párizsi elegáns stílus ihlette fiatalos kollekcióját ismerhette meg, amit Jessica a COCOSIN vietnámi divatmárkával karöltve tervezett.

Nézd meg galériánkat!

A self-made women Jessica számára elsődleges szempont, hogy olyan tervezőkkel működjön együtt, akik a diverzitást reprezentálják, akik tehetségesek és talán nem kapnak szerinte kellő figyelmet az európai és amerikai divatpódiumokon, valamint akik megőrzik kulturális identitásukat. „Az imént láthatott “J Autumn Fashion Show 2018” a női erőt képviselte, a női kreativitást kívánta ünnepelni és a későbbiekben is folyamatosan szeretném támogatni a nők emancipációját szerte a világon” – válaszolta Jessica a bemutató végén, hogy miért csak női tervezők kaptak ezúttal lehetőséget a bemutatkozásra.

Az eltérő kultúrák ötvözése, a diverzitás mellett a self-made üzletasszony Jessica Minh Anh által óramű pontossággal szervezett minden egyes divatshow központi eleme maga a helyszín és annak építészete. Valójában erre épül a 31 éves hölgy divatshow koncepciója: az ámulatba ejtésre és arra, hogy a divatot sajátos nyelvezettel tálalja, elképesztő környezetben, felhasználva a szenzációkeltés összes eszközét. A „vízen úszó” kifutókat olyan extravagáns helyszínek egészítették ki eddig mint többek között a One World Trade Center kilátója, a Petronas Twin Towers tornyok közötti átjáró Kuala Lumpurban, az Eiffel-torony első emelete. Vagy a nagy média visszhangot kiváltott bemutató a Sevilla melletti Gemasolar naperőmű óriási napelemei között 2015-ben, amivel az energiatakarékosságra és a környezetvédelmi kérdésekre kívánta felhívni a figyelmet. A Londonban kommunikációt tanuló Jessica 2011-ben alapította J Model Management rendezvényszervező cégét, évente 3-4 speciális bemutatót szervez a világ legkülönlegesebb részein. Mint elmondta, a következő divatbemutatója Japánban lesz a Fuji hegyen és hamarosan elindul a különleges utazásairól szóló tévéműsora is Hollywoodban.

Szöveg: Valkovics Tünde

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Barbie a környezetvédelemért kampányol Barbie

Barbie a környezetvédelemért kampányol