“Hiszek abban, hogy újítónak kell lenni”– exkluzív interjú Golan Taubbal, a TAUB tervezőjével

2018. szeptember 27. |

A TAUB-táskákkal élesszemű divatkövetők már könnyen találkozhattak: az erőteljes színekkel, tűzés nélkül készülő, szinte szobrászati alkotásnak is tekinthető darabjait nem lehet eltéveszteni. Ha a TAUB lesz a következő It-bag, mi szóltunk! A dizájner, Golan Taub még csak néhány éve indította el márkáját, de máris ikonikussá vált. Az alapítóval beszélgettünk legújabb, SS19-es kollekciója kapcsán.

Golan nem kisebb neveknél dolgozott márkája elindítása előtt, mint Jonathan Saunders és Tommy Hilfiger. A diplomakollekciójának kiegészítőit azonnal elkapkodták és olyan lapok méltatták, mint a Vogue Italia, a V vagy éppen a The New York Times. Nem csoda: a TAUB Olaszországban készülő, félreismerhetetlen kiegészítői világszerte egyre nagyobb sikernek örvendenek.

Mit jelent számodra a táska?

A táska státuszszimbólum, a szépség egyfajta tisztelete. Ha valakit meglátok egy gyönyörű táskával, automatikusan megy is neki a piros pont.

Fotók: Nadav D. Yahalomi/ FW18

Az egyik védjegyed a varrás nélküli technika, úgy fűzitek össze különböző rétegekből a táskákat.

Ezt a koncepciót még a diplomakollekciómhoz dolgoztam ki. Nagyon tetszett a végeredmény, hogy ilyen játékos formákat lehet így kialakítani.

Hogyan jellemeznéd a TAUB-nőt?

A TAUB-nő szexi, merész, erős és nőies, határozottan pozitívan áll az élethez.

Mi inspirálta a 2019-es tavaszi-nyári kollekciódat? Mi volt ebben a legnagyobb kihívás?

A kollekció mögött megbúvó fő inspiráció a ’80-as évek volt, amihez igazán kötődöm. Különösen rajongok az olyan zenészekért, mint David Bowie, Grace Jones és Kate Bush: a tervezési folyamat alatt végig a zenéiket hallgattam.  A legnagyobb kihívást egy új technika kifejlesztése jelentette ebben a szezonban, ami egy új táskát eredményezett. Ezt elérhetőbbé is tettem egy szélesebb közönség számára.

Mit gondolsz, mi a titka a nemzetközi sikernek? Hogyan tűnhetünk ki a tömegből a globalizált világban, amikor a közösségi médiával bárhová elérünk?

Ez egy jó kérdés; egyfelől manapság kitűnni igazi kihívásnak tűnik, másfelől a lehetőségek végtelenek. Ha jó vagy abban, amit csinálsz és keményen dolgozol, sokkal több mindent elérhetsz, mint a közelmúltban.

Fotók: Guy Nahum Levi/ SS19

Hogy látod egyébként a nyitottságot, az olyan országokból érkező tervezőkre, amik nem divatfővárosok?

Nagyon nyitottak, és ha egzotikusnak tűnik az ország, az külön pluszt jelent. Egyébként azt tapasztaltam hogy ha valakinek tetszik a terméked, nem számít, hogy ki vagy és hogy honnan érkeztél, ami szerintem egy nagyon pozitív dolog.

Nem féltél a saját márka alapításától? Mi volt ebben a legnehezebb?

A legnehezebb része az volt, hogy szinte az összes döntést egyedül kell meghoznod, üzleti és dizájn szempontból is. Én szerencsés vagyok, mert sok tanácsot és támogatást kaptam olyanoktól, akik közel állnak hozzám.

Mit gondolsz a trendek fontosságáról manapság?

Gyakorlatilag soha nem követem a trendeket, egész egyszerűen nem érdekelnek. Habár ha érted a trendek fontosságát, az segíthet abban, hogy szélesebb körhöz jusson el a munkát. Nem tartom egyébként kizártnak, hogy a jövőben majd követek én is egy trendet, ami tetszik.

Hogyan inspirál, hogy Izraelben születettél, nőttél fel és tanultál?

Izraelből számos nagyszerű művész és dizájner származik, akiknek a munkái inspiráltak egészen fiatal korom óta. Főleg Yaacov Agam (kinetikus és optikai művészettel foglalkozó szobrász – D.E.), Ron Arad formatervező és természetesen Alber Elbaz (a Lanvin ikonikus, korábbi tervezője), aki a Shenkar-ban tanult, ahogy én is.

A fenntarthatóság manapság nagyon fontos téma a divatban. Mi erről a véleményed? Hogy látod ezt a bőriparban?

Nagyon odafigyelek a környezeti hatásokra és remélem, hogy a közeljövőben a fenntarthatóság az egész iparág szerves része lesz és hogy könnyebben hozzáférhetünk fenntartható forrásokból származó anyagokhoz például. Hiszek abban, hogy mindannyiunknak újítónak kell lennie például az alapanyagok terén, vagy abban, hogy mit vásárolunk meg. Ezért is fejlesztettem ki ebben a szezonban egy PVC-táskát.

Fotók: Dan Siman-Tov, Maya Azan

Mi volt a munkád egyik legemlékezetesebb pillanata? Mit jelent számodra a siker?

Még a tanulmányaim alatt a Jonathan Saunders-nél voltam gyakornok Londonban. Egy évvel később, a diplomakollekcióm nagy nemzetközi sajtóvisszhangot kapott. Tommy Hilfiger megkeresett, hogy dolgozzak vele Amszterdamban és a V magazinban Lady Gaga és Brandon Maxwell is az egyik legígéretesebb feltörekvő tervezőnek kiáltott ki. De számomra a legemlékezetesebb pillanat az volt, amikor az első kiegészítő-kollekciómat mutattam be Párizsban (Golant az egyik legmenőbb párizsi showroom, az Other / Wise képviseli a francia fővárosban – D.E.). A visszajelzések nagyon pozitívak és meghatóak voltak.

Mi lesz számodra a következő lépés?

Már természetesen dolgozom a következő kollekción és ezzel párhuzamosan szervezem, hogy új piacokra tudjak belépni Észak-Amerikában és Ázsiában.

További információk: Instagram/Website

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Karácsonyi kollekció a Celenitől celeni

Karácsonyi kollekció a Celenitől