Még mindig uralkodnak a legnagyobb divatdinasztiák

2019. október 21. |

Generációról generációra öröklődő tudás és tapasztalat – számos világmárka van, amelyet most már a többedik generáció vezet.

A napokban jelentették be, hogy Talita von Furstenberg második kollekcióját tervezi nagymamája márkája, a Diane von Furstenberg számára – a TVF for DVF egy fiatalabb generációt hivatott megszólítani, amit a csupán 20 éves, korábban modell ambíciókkal is rendelkező Talita tökéletesen képvisel – akinek az ereiben egyébként királyi vér is csörgedezik. „Talita mindig világosan tudta, hogy a nyomomba akar lépni, de erős a személyisége és megvan a saját stílusa. Élvezet tanítani őt, jóval fegyelmezetettebb, mint én” – mondta Diane von Furstenberg egy közleményben.

Diane von Furstenberg és unokája, Talita

Olaszország számos divatdinasztiának otthont ad és a „nőuralom” is jelentős: az egyik legismertebb közülük a Missoni. A színpompás kötött darabjairól híres high-end márkát még 1953-ban Ottavio és Rosita Missoni alapították egy kis kötőüzemmel, Gallaratéban. Az 1970-es években élték fénykorukat, amikor is a kötött darabok is reneszánszukat élték, majd a márka női vonalának vezetését az 1990-es években vette át Angela, a férfivonalat Luca, Vittorio pedig a marketinget vezette. Angela lánya, Margherita pedig szintén tervez a márka számára. A kötésnek pedig ismét reneszánszt jósolnak!

Angela, Francesco Maccapani és Rosita Missoni 

Az 1898-ban született Salvatore Ferragamo hollywoodi csillagokkal is dolgozott az 1920-as években, mielőtt megalapította volna nevét viselő luxus cipőmárkáját – többek között az éksarok újítást is ő vezette be. 1927-ben tért vissza Olaszországba, ahol női divatcipőkkel kezdett el foglalkozni. 1960-ban halt meg, azonban egy birodalmat hagyott feleségére, Wandára és öt gyermekükre, Fiammára, Giovannára, Fulviára, Ferruccióra, Massimóra és Leonardóra, akik átvették a nemzetközi céget, amely már a luxuscipők mellett táskákat, napszemüvegeket, selyemkiegészítőket és parfümöket is kínál. Azóta már a 23 unoka közül is többen a családi birodalom irányításában segédkeznek és szükség is van rá, hiszen a cég világszerte jelen van, több száz üzlettel.

A Fendi divatház története is egészen 1925-ig nyúlik vissza, amikor is a frissházas Adele Casagrande és Edoardo Fendi megalapították a bőrárukat és bundákat kínáló, akkor még kis vállalkozást. 1954-ben viszont Edoardo meghalt, így az öt lány is bekapcsolódott az üzletbe: Paola, Anna, Franca, Carla, és Alda. Az igazi áttörés – és a világsiker – 1965-ig váratott magára, amikor is a Fendi-lányok nem mást, mint Karl Lagerfeldet hívták meg, hogy tervezzen a divatház számára. Az ikonikus dizájner élete utolsó kollekcióját is a Fendi számára tervezte. Az 1980-as évekre már valóban világmárkává váltak és egy It-bag is köthető a Fendi márkához: a Baguette-et, Anna lánya, Silvia Venturini Fendi tervezte 1997-ben – a Szex és New York pedig egy csapásra a világ egyik legismertebb kiegészítőjévé tette. Ma már csak Silvia dolgozik a cégnél, ő lánya, Delfina Delettrez-Fendi saját nevét viselő ékszermárkáját egyengeti.

Silvia Venturini Fendi lányai, Delfina Delettrez és Leonetta Luciano gyűrűjében

fotó: Getty Images

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Fenntartható márkák az idei MCFD-n alma vetlényi

Fenntartható márkák az idei MCFD-n