A Pantone színügynökség minden évben kihirdeti az év színét: míg 2018-ban az ultraviola, idén az élő korall volt az év színe. A 2020-as választás, a Classic Blue, vagyis ez a mélyebb kék a megbízhatóságot, a becsületességet és a kék eget szimbolizálja, amelyet a divat fenntarthatóság körüli diskurzusában úgy is fordíthatunk, hogy itt az idő, hogy a Föld számíthasson ránk.
„Ennek van a legmélyebb hatása a lelkünkre. Ha a nemzetközi visszajelzéseket nézzük, az emberek a világ minden tájáról ugyanúgy reagálnak erre a színre. Ez a szürkés sötétkék azt jelzi, hogy lemegy a nap és itt az ideje visszavonulni, csendességre int. Ez az egyik legfőbb oka annak, hogy az emberek kötődnek ehhez a színhez: a stabilitás és a folytonosság érzetét adja. Minden nap 24 órából áll. Tudjuk, hogy reggel világosabb lesz és este pedig sötétebb. Szóval az éjszakára való felkészülés jelenik meg ebben az árnyalatban” – mondja Leatrice Eiseman, a Pantone színintézet igazgatója a WWD-nek.
A színek tagadhatatlanul hatással vannak az emberek hétköznapjaira és érdekesség, hogy a szín az autóiparban és a digitális iparágakban már megjelent, a táplálkozástudományi szakemberek pedig arra biztatnak, hogy együnk több áfonyát és kék ételt a gyulladáscsökkentő hatás miatt. Ez a kék árnyalat a Pantone 2020-as tavaszi-nyári top 10 színei közül a harmadik helyre került, Meghan Markle, Sussex hercegnéjének nagy kedvence, aki viselt már egy Classic Blue kabátot Jason Wutól és Roksanda Athenától.
forrás: WWD