Az olasz tervező egy virtuális sajtótájékoztatón később további részletekre is kitért, és felvázolta, hogyan látják a divatháznál a jövőt. A döntés értelmében szeptemberben nem lesz bemutató, cserébe a milánói digitális divathéten bemutatnak egy cruise kollekciót, ami az Epilógus nevet kapja – modellek helyett pedig a Gucci munkatársait szerepeltetik.
„Jó lenne, ha bármikor megszervezhetnék egy divatbemutatót, de nem tehetem. (…) pláne azok után nem, hogy a bolygónk arra figyelmeztetett bennünket, hogy túl gyorsan haladunk. Nem vagyok se az ipar, se a gazdaság szakértője, de úgy érzem, időt kell adnom magamnak, és annak a sok embernek, aki velünk dolgozik. A szabályok megkönnyítik az életünket, de friss oxigénre van szükségünk” – nyilatkozta Alessandro Michele, aki azt is bejelentette, hogy a márka weboldalán hamarosan elérhető lesz egy gendersemleges részleg, ahol a vásárlóknak nem kell női/férfi jelzők között választaniuk.
A kreatív igazgató a karantén ideje alatt számtalan Instagram-bejegyzést osztott meg, és komoly változásokról írt: „A divatbemutatók rituáléja már elcsépelt, ki kell találnunk egy új ütemtervet, amely jobban kifejezi a hivatásunkat. Évente mindössze kétszer találkozunk majd, hogy megosszuk történetünk újabb fejezeteit. Szabályok nélküli, örömteli, teljesen szabad fejezetek lesznek ezek, amelyekben a szabályszerűségek a különféle műfajokkal, új dimenziókkal, nyelvi kódokkal és kommunikációs platformokkal keverednek majd” – írta a tervező, és hozzátette, szeretné végleg elhagyni a tavaszi–nyári, őszi–téli bemutatók elavult műfaját, amely rég elvesztette jelentését, kapcsolatát a valósággal.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Forrás: fashion magazine