Az orosz Lotta Volkovát a divatipar egyik legvagányabb tervezőjeként, a párizsi underground divat királynőjeként és generációjának egyik legmeghatározóbb hangjaként tartják számon. Olyan nagy márkákkal dolgozott már együtt, mint a Vetements, a Balenciaga, Marc Jacobs, most pedig az Adidas számára készített egy ready to wear kollekciót.
„Az Adidas mindig is jelen volt – nyilatkozta a tervező. – Ez alatt azt értem, hogy mindig is a nyugat-európai kultúra, illetve a nyugat szimbóluma volt, amit sokan sokféleképpen értelmeztek. Akkora hatása volt, hogy az meghaladta a sport és a divat műfaját. Én például nagyon szeretem azokat az orosz gyerekeket, akik Adidas csíkokat tetováltattak magukra, beleborotválták a hajukba, vagy masszív matricákat készítettek, hogy azzal díszítsék az autóikat.”
Első pillantásra a kollaboráció minden egyes darabja divatparódiaként hat, ám valamennyi terv a márka retró darabjai előtt tiszteleg, a tervező ugyanis az első Adidas termékekhez nyúlt inspirációért. „Például a zöld melegítőt az Adidas legelső melegítője ihlette” – mondta a tervező.
Kattints a fotóra a galériáért!
Fotó: Adidas
Forrás: Vogue