A kockázatvállalásnak meglett az eredménye: a NUBU hazánk egyik legsikeresebb márkájává nőtte ki magát. Olyannyira, hogy most a NUBU öltöztetheti a magyar csapatot a tokiói olimpiára.
„Öt évvel ezelőtt is kaptunk felkérést – akkor a riói olimpiára csináltunk egy kollekciót. Abba is rengeteg energiát és érzést tettünk bele. Szomorú is voltam akkor 1-2 napig, hogy nem mi nyertünk, de már a harmadik napon úgy voltam vele, hogy nem baj, jön Tokió, és úgy is az a mi világunk, tehát a japán kultúra és filozófia” – mondta az Erősebb Igenben. És mennyire igaza lett.
Garam Judit elmondása szerint már a kezdetektől fogva kerüli a kompromisszumokat, ha a NUBU-ról van szó. Egy olyan időszakban kezdett el alkotni, amikor az emberek még nem feltétlenül értékelték az egyediséget, sokkal inkább azokat a darabokat keresték az üzletek polcain, amiket másokon láttak. Judit mindenképp ki akart törni ebből a „tömeges öltözködési hullámból”, ezért tudatosan ment szembe a trendekkel, és csak is olyat alkotott, amit önazonosnak érzett, ami igen kockázatos lépés volt akkoriban egy feltörekvő tervezőnek.
Aki figyelemmel kíséri a NUBU kollekcióit, az jól tudja, mennyire fontos a tervező számára a művészet, ami Liebhaber Juditnak adott válaszában is érződött, amikor a nagy luxusmárkákhoz való viszonyulásását fejtette ki.
„Én azokat a luxusmárkákat részesítem előnyben, ahol a tervező él és a munkássága zajlik. Azok a márkák, amik csak a névből élnek és egy befektetői vagy üzleti csoportnak a részei, azt nem (…) – mondja Judit. – Nekem fontos, hogy azok az aktív művészek, akik jelen pillanatban is alkotnak, életükben is legyenek megbecsültek. Ne attól legyen értékes egy művész munkája, hogy már nincs, és többet nem tud alkotni, és akkor limitálva van az elkészített munkák száma.”
Megbecsülni a ruhákat
Judit személyes küldetése, hogy elérje, hogy az emberek ismét megbecsüljék a ruhájukat, ezért kollekcióiban mindig nagy szerep jut az időtállóságnak. Bár a fenntarthatóság tekintetében erőteljesen bírálja a pazarlásra építő multinacionális cégeket, egy jó dolgot mégis tulajdonít nekik.
„A multinacionális cégeknek egy pozitív hozadékuk volt a sok negatív mellett. Kicsit jobban öltözötté váltak az emberek. Azok is, akik anyagilag nem tehetik meg, hogy drága, márkás és minőségi ruhát vásároljanak, ők is egészen jól össze tudták rakni a ruhatárukat (…) Viszont azt is látom, hogy megváltoztak a fogyasztói igények. A folyamatos leárazásokkal hipnotizálják az embereket, hogy még, még, még vegyél. Ezt nem tartom jó megoldásnak” – mondta Garam Judit.
Nézd meg a beszélgetést: