Október 3-án a MOME Zugligeti úti kampuszán rendezték meg a MOME FASHION SHOW-t, ahol bemutatkoztak az egyetem végzős hallgatói. A rendhagyó, a régióban is kiemelkedő divatesemény a MOME Divat- és Textiltervezés MA szakvezetője, a KELE Clothing és a BOO Studio társalapítója, Kele Ildikó és a Balázs Viola textiltervező, oktató, a VYF kendőmárka társalapítója vezetésével valósult meg. A show különleges válogatást mutatott be az elmúlt év textiltervezés BA-, illetve divat- és textiltervezés MA-szakos diplomamunkáiból.
A MOME Campus tereiben zajló MOME FASHION SHOW kifutóján a 11 alap- és egy mesterképzős hallgató kollekciója debütált. A kísérő kiállításon 8 alap- és 7 mesterképzős hallgató munkái mellett a Doktori Iskola egy hallgatójának innovatív munkáit is bemutatta az egyetem. A megjelenő alkotások többek között olyan mély társadalmi kérdésekből táplálkoznak, mint a kulturális örökségünk és hagyományaink ápolása, a mentális egészség és az önmagunkhoz fűzött viszonyunk, valamint a fogyasztási szokásaink és a fenntarthatóság.
Fenntarthatóság és jövőképek a 2024-es MOME FASHION SHOW-n
„Az oktatásban különös figyelmet fordítunk a felelősségteljes tervezői gondolkodásmód fejlesztésére, amely a kézművesség, a digitális technológiák és a tudományos kutatások harmonikus integrációján alapul. A MOME friss diplomásai így nemcsak a jövő divat-és textiliparát formálják, hanem a kortárs kulturális párbeszéd aktív alakítói is. Munkáik esztétikai értékük mellett mélyebb, sokszor provokatív kérdéseket is felvetnek, reflektálva a jelen dilemmáira és a jövő lehetőségeire. Ezek az alkotók a szakma legmagasabb szintű elvárásainak megfelelve a divatban rejlő határtalan lehetőségeket kutatják, miközben bátran és tudatosan szembenéznek a 21. század kihívásaival, és egy fenntarthatóbb, empatikusabb jövőért dolgoznak” – fogalmazta meg Kele Ildikó a szak hitvallását.
A fenntarthatóság és megújuló fejlődés az egyetem több kezdeményezésében, együttműködésében markánsan jelen van, és ahogy a 2024-es MOME FASHION SHOW-n bemutatott munkákból is látszik, a hallgatók az újrahasznosítható, az újrahasznosított és a lebomló alapanyagokkal és ökológiai szemléletű gyártási módszerekkel valódi alternatívákat nyújtanak a divatipar fenntarthatatlan gyakorlataival szemben. 2022-ben a MOME a magyar Nanushka márkával közösen hozta létre a Conscious Textile Group anyaginnovációs kezdeményezést: ennek részeként olyan körkörös textilmegoldást fejlesztettek ki, amely a használt ruházatból keletkező textilhulladék újrahasznosítási folyamatának javítására összpontosít. A projekt eredményei először a MOME Fashion Show-t kísérő kiállítás keretében debütálnak a publikum előtt.
Az egyetem hagyományaihoz híven, idén is a MOME alumni közösségéből érkező tervezői csapat, a THEFOUR duó kollekciója nyitotta a MOME FASHION SHOW eseményét. A formáció SS25 kollekciója letisztult sziluettekre és a gondosan megválasztott alapanyagokra épül, fő inspirációja a múlt és a jelen találkozása, azonban ezúttal a színek a világos tónusok felé mozdulnak el, megidézve a természet és az ember alkotta anyagok közötti finom egyensúlyt.