- A divat világa rengeteg kreatív energiát követel az abban dolgozóktól.
- Egyes divattervezők (meglepő módon) szinte mindig ugyanabban az öltözékben mutatkoznak.
- Vajon miért lehet ez?
Az igazán szemfülesek megfigyelhették már, hogy egyes (igen nagy nevű) divattervezők szinte mindig egyforma, vagy legalábbis egymásra nagyon hasonlító szettekben mutatkoznak. Vajon miért van az, hogy épp ők nem kísérleteznek különböző outfitekkel, miközben formabontó ruhakölteményeken törik a fejüket naphosszat? A francia Marie Claire utánajárt.

Karl Lagerfeldet nem is tudnánk másban elképzelni…
Az első, aki bárkinek eszébe jut a témában, minden bizonnyal Karl Lagerfeld. Egyenruhája: fekete napszemüveg, bőrkesztyű, ropogós fehér ing, szoros nyakkendő és karcsúsított zakó. De ott van Tom Ford is a fekete öltönyében. Carolina Herrera a klasszikus fehér ing-fekete szoknya kombójában. Thom Browne az iskolai uniformisában… A sor szinte a végtelenségig folytatható.
Miért viselik ugyanazt a divattervezők?
„Egész életemben azon töröm a fejem, hogy másoknak mit kellene viselnie. Így az utolsó dolog, amin gondolkodni szeretnék, az az, hogy én magam mit vegyek fel reggel” – foglalta össze egyszer ellentmondást nem tűrő modorban Michael Kors. (És közben bizonyára az egyik fekete zakója és egy klasszikus farmernadrág volt rajta.)
Nemrégiben aztán Tommy Hilfiger is azt nyilatkozta, hogy ruhatára egész pontosan 50 darab fehér pólóból, 50 chino nadrágból, 50 farmerből és 25 pár fehér edzőcipőből, valamint néhány szürke és kék öltönyből áll. De, hogy pontosan miért is ragaszkodnak ennyire a nekik bevált sziluettekhez és árnyalatokhoz (azon belül is a legtöbben a feketéhez)?
Nos, egyesek szerint ennek valóban pusztán gyakorlatiak okai vannak. Ahogyan Michael Kors is megfogalmazta: így több idejük és kreatív energiájuk jut a munkájukra. Ugyanakkor a felsorolt öltözékek mind egyformán egyszerűek, letisztultak, elegánsak. Van, aki úgy gondolja, az akár unalmasnak is bélyegezhető szettekkel a divattervezők szándékosan megkülönböztetik magukat azoktól, akik csak követik (és nem diktálják) a divatot.
Jackie Mallon brit újságíró szerint viszont a divattervezők ezzel a viselkedéssel magát az időtlenséget próbálják megtestesíteni – egy olyan iparágban, ahol az egyetlen állandó dolog a mulandóság.
Forrás: Marie Claire France / Alexandra Pizzuto, Fotók: Getty Images
