Az idén először kiosztott Széchenyi-Bridge-díjat a Gróf Széchenyi Család Alapítvány és a Bridge Budapest közös különdíját olyan vállalkozó kapja majd a szeptemberi átadón, aki a gróf Széchenyi István által a 21. században megfogalmazott vállalkozói értékeket képviseli ma, a 21. században.
2016-ban különdíjat is odaítél a Gróf Széchenyi Család Alapítvány. Az alapítvány és a Bridge Budapest közös díját, a Széchenyi-Bridge-díjat olyan fiatal, legfeljebb három éves magyar alapítású vállalkozást vezető vállalkozó kaphatja, aki nyitott a nemzetközi piac felé, van nemzetközi aktivitása, valamint fontos számára a tudatosság, az átláthatóság és a nyitottság.
„Az Alapítvány munkájának célja kettős: hagyományőrzés és egy új reformkor sikereinek előmozdítása. Fontos számunkra, hogy ápoljuk azt az értékekben gazdag, és hatásában jelentős szellemi örökséget, melyet az előttünk járó Széchenyiek ránk hagytak. Ugyanakkor fel kívánjuk éleszteni azt, az országunkkal kapcsolatos családi hagyományt, amely szerint a gazdaságot és a kultúrát a világ élvonalába tartozó országok gazdaságához és kulturáltsági szintjéhez kell közelíteni.Tapasztalataink alapján azt mondhatjuk, hogy a 21. században az a nemzet válik erőssé, az a gazdaság virul, amely jól tud munkát szervezni; teret ad az innovációnak; nyitott a külfölddel szemben; serkenti az emberi kreativitást; új és hatékony tanulási módokra épül. Ezen nemzeti jellemvonások erősítését különböző projektek kialakításával,másokkal együttműködve kívánjuk elősegíteni” – mondta Széchenyi Tímea, a Gróf Széchenyi Család Alapítvány kuratóriumának elnöke.
„Nagyon örültünk a Széchenyi Család megkeresésének, mert fontosnak tartjuk, hogy a fiatal vállalkozások vezetőit is elismerjék. A Bridge Budapest misszója, hogy olyan országban szeretnénk élni, ahol az önbizalom alapja a tudás és a teljesítmény. A szervezet nevét is Gróf Széchenyi István ihlette, így nem volt kérdés, hogy szívesen részt veszünk ebben a kezdeményezésben. A Hitelben megfogalmazott vállalkozói értékek ma, 2016-ban is ugyanannyira helytállók, mint voltak a megjelenésekor” – mondta Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.
A Gróf Széchenyi Család Alapítvány és a Bridge Budapest huszonöt olyan magyar vállalkozó segítségével állította fel a jelöltek listáját, akik saját munkájukkal bizonyítják, hogy fontos számukra Magyarország versenyképessége és egy tudáson és teljesítményen alapuló üzleti környezet. A shortlistre 11 név került fel, közülük kapja majd valaki a Széchenyi-Bridge-díjat a 2016. szeptember 23-án tartott ünnepségen. Íme a jelöltek: Dr. Bauer Anita (Logiscool), Boda József (Codecool), Bodnár Béla (W.up), Cserháti-Herold Janka (Hormonmentes.hu), Horváth Dorka és Karányi Dániel (BOOKR Kids), Illés Kata (Indivizo), Kellner Gyöngyi (EverCover), Kishonti László (AdasWorks), László Ágnes (ecoBaby), Ottlik Dávid és Divák Ádám (Synetiq), valamint Tamási Árpád és Tamási Renáta (Samebug).
A beérkező jelölések közül a Gróf Széchenyi Család Alapítvány és a Bridge Budapest vezetői döntenek közösen arról, melyik jelöltet tartják – a nyilvánosan elérhető adatai alapján – méltónak arra, hogy a Széchenyi István által megfogalmazott vállalkozói értékeket képviselje és terjessze. Azokat az értékeket, amelyek 186 évvel a Hitel megjelenése után most 2016-ban is érvényesek kellene, hogy legyenek, mint például „…sokan csak mindég más kárán akarnak gyarapodni, vagy ott, ahol lehetetlen, s nem oly módokhoz nyúlni, melyek által mind a két rész nyertes lehetne.” Ez majd kétszáz éve jelent meg a Hitelben, de ma ugyanúgy, ha nem még inkább igaz és követendő példa kellene, hogy legyen.