A Dove bebizonyította: a szépség hozzáállás kérdése

2014. április 18.
A Dove márka évek óta dolgozik azért, hogy a nők meglássák magukban a szépet, és a hiányosságok helyett arra fókuszáljanak, amitől szebbnek, boldogabbnak, magabiztosabbnak érzik magukat. A mostani, Szépségtapasz című kísérlet is ugyanezt a célt tűzte maga elé.

A projekt vezetője a New York Times bestseller írója Dr. Ann Kearney-Cooke pszichológus volt, aki nem kevesebb, mint harminc éve folytat tudományos kutatásokat a női testkép és önbecsülés témakörében. A kísérlet során Dr. Kearney-Cooke felkérte a résztvevőket, hogy viseljenek két hétig egy egyedi “szépségtapaszt”, melytől szebbnek fogják érezni magukat. Ezt követően a nőket megkérték, hogy számoljanak be a két hétben átélt személyes tapasztalatukról, mely gyökeresen megváltoztatta az életüket. A hölgyek kivétel nélkül úgy érezték, hogy a “szépségtapasz“ javított az önbecsülésükön, ezért a magánéletükben is olyan mértékű változás következett be, amekkorát korábban remélni sem mertek. A kísérlet végén elárulták a nőknek, hogy a “szépségtapasz” valójában nem tartalmazott semmit, és azt, hogy szépnek érezték magukat, csakis önmaguknak, a bennük rejlő szépségnek köszönhetik.

A Dove az elmúlt évben több videóval is igyekezett segíteni a nőknek világszerte, hogy szebbnek lássák magukat, de mind közül a Szépségtapasz című film a legsikeresebb; a nézettsége Magyarországon egy hét alatt elérte a 180.000.-et.