Marketingverseny magyar diákoknak

2014. május 15. |

Vezető világmárka marketingmenedzserének bőrébe bújhatott 90 magyar egyetemista és főiskolás, akik közül a legjobbak Párizsban prezentálhatják ötletüket. A nemzetközi versenyen a feladat egy termék megtervezése és az ehhez kapcsolódó marketingstratégia kidolgozása. 40 országból több mint 50.000 marketingszakos jelentkezett a nemzetközi Brandstorm üzleti játékra, hogy kampányt tervezzen a L'Oréalnak. A legjobbak Párizsban a vezetőségnek prezentálják ötleteiket.

A több mint 20 éves Brandstorm esettanulmány verseny egyedülálló lehetőséget kínál a fiataloknak évről évre, hiszen a L’Oréal Csoport vezető márkáinak marketingstratégiájában mélyedhetnek el a diákok. Az idei feladat az 1851 óta piacon lévő Khiel’s márka férfiaknak kifejlesztett bőrápoló termékcsalád marketingstratégiájának kidolgozása volt. A résztvevő hallgatók együtt dolgozhattak egy kommunikációs ügynökséggel, és kreatív kampányt terveztek az általuk kitalált márka bevezetésére. A döntő Párizsban a L’Oréal vezetői és reklámszakemberei előtt zajlik 2014. június 12-én. A dobogós csapatok nyereménye a tapasztalati tanulás és élmény mellett egy több ezer euró értékű utazás egy általuk választott helyre.

Magyarország immár tizenkettedik éve állt be a versenyző országok sorába. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mellett a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Pécsi Tudományegyetem és a Szegedi Tudományegyetem diákjai mérték össze tudásukat. A L’Oréal vezetőségéből álló zsűri a magyar csapatok közül a Corvinus egyetem diákjait választotta nyertesnek, ők képviselhetik Magyarországot a párizsi döntőn.

„A verseny egyben HR-eszköz is. A L’Oréal mindig nagy figyelmet fordított a tehetségek felkutatására, majd karrierútjuk biztosítására. A fiatalok számára ezért is nagyon vonzó munkahely a L’Oréal. Több olyan kollégánk van, akik a Brandstormnak köszönhetően kerültek be a céghez, és néhány év alatt sikeres karriert értek el. Minden év nyarán személyes interjút készítünk a játékosokkal, és a legjobbaknak gyakornoki pozíciót kínálunk” – mondta Szöllősi Éva a L’Oréal Magyarország HR menedzsere.

A tehetséges, magasan kvalifikált fiatalok képzéséhez természetesen elengedhetetlenek a kiváló szakmai színvonalú szakkönyvek. A marketing területén az Akadémiai Kiadó 60 kötetből álló Marketing Szakkönyvtára nemzetközi szinten is egyedülálló módon, a marketing szinte minden részterületét lefedve kínál használható tudást mind a felsőoktatás, mind a gyakorlati szakemberek számára. Például olyan speciális szakterületeken is, mint a nonbusiness marketing. Az ezzel a címmel megjelent szakkönyv szerzői, Hetesi Erzsébet, a Szegedi Tudományegyetem docense és Veres Zoltán, a Pannon Egyetem professzora naprakész ismereteket adnak a marketing mai felfogásáról, amely a for-profit és a társadalmi érdek összhangjára törekszik.

A korszerű szakkönyvek kiadása természetesen nem lenne lehetséges az oktatás és a vállalati szféra szereplőinek együttműködése nélkül. A Nonbusiness marketing könyv erre is jó példa, mivel számos vállalat és intézmény vállalt szerepet létrejöttében. A kiemelt támogatók között volt a L’Oréal is CSR tevékenységének bemutatásával.

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat

Pataki Ági merészebb, mint valaha a Helia-D legújabb reklámjában helia-d

Pataki Ági merészebb, mint valaha a Helia-D legújabb reklámjában