Test-lélek feltöltődik, ráncok kisimulnak: hosszú hétvége a zalakarosi Park Inn Hotelben

2023. március 20.
Márciusra éppen elfogy az évkezdés lendülete, de hol van még a nyári pihenés és feltöltődés? A hosszú és a legtöbb munkahelyen kemény téli-tavaszi mókuskerékből éppen ezért nagyon érdemes kiugrani egy hosszúhétvége erejéig! Pontosan így tettünk mi is, amikor március elején egy igen fárasztó munkahét után felkerekedtünk, és meg sem álltunk a zalakarosi Park Inn Hotelig.
zalakaros-nyito

Kialvatlanul, az irodai munkától beállt vállakkal és derékkal néztünk a hosszú hétvége elébe péntek délután, két nappal később viszont a keleti bölcsek belső békéjével távoztunk a hotelből. Mi a recept? Elmesélem!

A zalakarosi hétvégénket a jin-jang filozófia szerint úgy terveztük meg, hogy sokat pihenjünk, aludjunk, de azért sokat túrázzunk is. Legyen benne felfedezés, de befelé figyelés is. Egészségmegőrzés, de azért kulináris élvezetek is… Amikor megérkeztünk, még nem is sejtettük, hogy ehhez fantasztikus helyszín lesz a Kis-Balaton környéke, Zalakaros és azon belül a Park Inn Hotel

Superior lakosztály

A péntek délutánt az akklimatizálódásnak szenteltük, az időt a szállodai szoba és a zalakarosi fürdő felfedezésével töltöttük. A szálloda Standard és Superior szobái, illetve lakosztályai között találnak megfelelőt maguknak a turbékoló párok, a kisgyerekes családok vagy akár a baráti társaságok is. Mi a 100%-os feltöltődés jegyében a Superior lakosztály kényelmét választottuk: a két légterű, mintegy 60 négyzetméteres lakosztályon egyöntetűen a hatalmas, masszázsfunkcióval felturbózott ágyat és a kétszemélyes privát jacuzzit választottuk kedvencünknek. Ó, és az erkély: a lakosztályhoz tartozik egy hatalmas erkély is, melyről reggelente a teánkat iszogatva, a madarak csicsergését hallgatva néztük a közeli erdőt és a távolban a ködtengerből előbújó dombokat.

Zalakaros Spa Healing Centre 4

Zalakaros Spa Healing Centre

Kültéri medence és sószoba a Zalakarosi Fürdőben

A Park Inn Hotelből egy fedett folyosón keresztül megközelíthető a Zalakarosi Fürdő, így a hotel vendégei kényelmes papucsban és köntösben sétálhatnak át a gyógyvizes medencékig. Már pénteken felfedeztük magunknak a fürdőt. A téli-tavaszi időszakban értelemszerűen a beltéri medencék, illetve egy beltéri-kültéri gyógyvizes medence várja a Zalakarosra látogatókat. A város híres gyógyvize számos betegség, például ízületi, csontrendszeri, nőgyógyászati, idegrendszeri bántalmak kezelésében is szerepet játszik. A kedvencünk a kinti-benti medence kinti része volt, a gőzölgő termálvízben nagyokat szippantottunk a friss márciusi levegőből és egy cseppet sem törődtünk az idővel… A hétvége további részében többször visszalátogattunk a fürdőbe, felfedeztük magunknak a medencék masszírozó funkcióit, a szaunavilágot és a sószobát is.

zalakaros1

A Park Inn Hotel Superior lakosztálya és az Abhyanga masszázs kellékei

A szombati nap a környék felfedezéséről szólt. Azonban még mielőtt biciklire pattantunk volna, ellátogattam a szálloda masszázsszalonjába is. Itthon a masszázs leginkább gyógymasszázst vagy thai masszázst jelent, a Park Inn Hotel Zalakarosban azonban egyedülálló módon indiai szakemberek keze között ayurvedikus masszázs keretében töltődhetnek a vendégek. A speciális, indiai tradíciókra épülő masszázs technikájában és hatásában is eltér más masszázsformáktól. Úgynevezett Abhyanga kezelés keretében kaptam egy különleges, közepesen erős masszázst, ami a fejbúbtól a lábujjakig minden porcikámat átmozgatta. A masszázshoz autentikus indiai olajokat és gyógynövényeket alkalmaztak, majd a kezelés egy különleges indiai szaunában végződött. A szaunafajta különlegessége, hogy a fej szabadon marad, így például vérnyomásproblémával rendelkezők is élvezhetik segítségével a szauna áldásos hatásait. Az Abhyanga masszázs nemcsak pillanatnyi jó érzetet ad, de hatása 1-2 nap múlva is érezhető volt. A kezelés során a masszőr a páciens szükségleteinek megfelelő meleg olajokat alkalmaz. Az erős olajkeverék bemasszírozásának sejtújító, méregtelenítő, nyirokrendszert frissítő hatása van. Utóbbi tényleg nem vicc, a masszázs után rengeteget jár pisilni az ember és úgy érzi, mintha a berozsdásodott fogaskerekek újraindulnának.

Azt is megtudtam, hogy a budapesti szalonjukban indiai ayurvedikus szakember vezette terápiákat, masszázsokat is alkalmaznak különböző problémákra. Alvászavarok, stresszproblémák, migrén, nyirokkeringési gondok, súlyfelesleg és sok egyéb megoldandó zavar kiválóan kezelhető az ayurveda által.

zalakaros2

Bivalyrezervátum és az Állatsimogató

A masszázs után nagy túrára indultunk: fejünkbe vettük, hogy körbebiciklizzük a Kis-Balatont. Zalakaroson van lehetőség elektromos bicikli bérlésére is, ami ha maximum töltöttséggel indulunk el, éppen egy Kis-Balaton-környi elektromos árammal segít minket az úton. Mi is így tettünk, és szebbnél szebb utakon, nagy szakaszon kerékpárúton szeltük a kilométereket. Út közben tettünk egy rövid kitérőt a Kápolnapusztai Bivalyrezervátumnál, ahova éppen a bivalyok ebéd utáni kérődzését követhettük végig premier plánból, illetve a márciusban már vígan szaladgáló ürgék sokaságát sasolhattuk a rezervátum távcsövein keresztül. Továbbhaladva megálltunk Fenyvespusztán, az Állatsimogatóban is. Az egykori Téesz-major területén számos állattal, köztük kecskékkel, bárányokkal, szamarakkal, pónikkal, malacokkal és nyulakkal ismerkedhetnek meg közelebbről kicsik és nagyok.

Az Állatsimogatótól néhány perc biciklitávra található a Kányavári-sziget. A szigetre egy gyalogos fahíd vezet, a Kis-Balaton állat- és növényvilágát a Búbos vöcsök tanösvényen végighaladva fedezheti fel az arra járó. A sziget kilátójából pazar vízi panoráma tárult elénk, csak azt sajnáltuk, hogy még nem nyár van, így a korai sötétedés miatt rövid ámuldozás után tovább kellett haladnunk, hogy napnyugta előtt visszaguruljunk Zalakarosra.

zalakaros3

Biciklitúra közben

A Kányavári-sziget bejáratától kezdődött a biciklitúra legszebb szakasza. A bicikliúton volt, hogy balra és jobbra nézve is víz vett körül minket. Madárrajok örvénylettek, pont kellemesen csípett a szél, a nap egyre narancsosabb színre váltott előttünk… Ha filmben láttuk volna, azt mondtuk volna, hogy giccs. De hát ez volt valóság, szóval csak mosolyogva örültünk neki.

43 kilométert mutatott az okosórám, amikor leadtuk a bicikliket Zalakaros főutcáján, és a túrától kellőképp elfáradva összenéztünk: elérkezett a páros privát jacuzzi ideje. A fürdőzésből csak a korgó gyomrunk tudott kirángatni minket. A Park Inn Hotel vacsorakínálatát látva leesett az állunk is. Vegetáriánusként sokszor a hotelvacsorákon szükségmegoldásokhoz kell folyamodnom, itt azonban egészséges és széles választék volt salátákból, sajtokból, levesekből és főételekből is. A süteménykínálatról nem is beszélve.

Az esti svédasztal

Vasárnap a fürdőzés és a lakosztályunk kihasználása mellett időt szakítottunk arra is, hogy körülnézzünk Zalakaroson. Legtöbbet az Éger tanösvénynél bolyongtunk, ahol pallókról lehet csodálni az égig érő égerfák mellett a talpunk alatt virágzó tőzikemezőket is. A tanösvényről kiérve a zalakarosi Termáltóhoz érkezünk, mely partján különösen az év ezen időszakában zavartalan az elmélyedés, teljes csendben lehet ücsörögni és vizsgálni, hol végződik a tó tükre és hol kezdődik az égeres.

A zalakarosi Égerösvény és a tőzikék közelről

Vasárnap testileg-lelkileg újjászületve vettünk könnyes búcsút, és (az egyébként közvetlen és nagyon gyors!) Budapestre tartó buszjáraton megígértük egymásnak, hogy többször megyünk ezután hosszúhétvégézni.